تولید بیش از ۳۰۰ عنوان مقاله معتبر علمی در واحد همدان

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: ۱۴۲ مقاله ISI و نمایه شده در مجلات خارجی معتبر از ابتدای سال ۱۳۹۴ در شورای پژوهشی واحد همدان تأیید شده که این مبین رشد بسیار مطلوب تولیدات علمی پژوهشگران این واحد دانشگاهی است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا اسفندیاری مقدم در تشریح عملکرد یک ساله معاونت پژوهشی واحد همدان با توجه به پیشرفت روزافزون پژوهشگران این واحد دانشگاهی در چاپ مقالات علمی بیان کرد: ۱۰۴ عنوان مقاله ‌ای‌اس‌ای ۳۷ عنوان مقاله با نمایه خارجی معتبر، تعداد ۱۶۰ عنوان مقاله در مجلات علمی پژوهشی توسط دانشجویان و اعضای هیات علمی واحد همدان به چاپ رسیده است.

وی گفت: ۱۴۶ مقاله در همایش ملی، ۲۳عنوان مقاله در همایش بین‌المللی و اتمام ۳۳ طرح پژوهشی در مدت یک سال اخیر از دستاوردهای دیگر این حوزه است.

اسفندیاری مقدم بیان کرد: انتشار مجله عرفانیا‌ت در ادب فارسی با درجه علمی - پژوهشی و چاپ ۲۲ شماره، مجله مطالعات شهری هفت حصار با درجه علمی – عمومی و چاپ ۱۱ شماره، مجله بیومکانیک ورزشی با درجه علمی– عمومی و چاپ ۴ شماره به همراه انتشار خبرنامه پژو هان، از دیگر فعالیت‌های این معاونت است.

معاون پژوهش و فناوری واحد همدان گفت: برگزیده شدن سه عضو هیأت علمی واحد همدان در جشنواره فرهیختگان و کسب عنوان پرکار‌ترین محقق ایرانی در حوزه علم اطلاعات در سال ۲۰۱۵ از دیگر افتخارات اعضای هیات علمی واحد همدان است.

اسفندیاری مقدم با توجه به گردش بیش از سی هزار جلد کتاب و لوح فشرده در یک سال گذشته در بخش امانت کتابخانه مرکزی دانشگاه بیان کرد: با توجه به حجم بالای درخواست از کتابخانه و لزوم پربار بودن بخش منابع کتابخانه، واحد همدان اقدام به حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و خرید بیش از ۲۲۴۸ جلد کتاب به ارزش بیش از ۷۵ میلیون تومان در یک سال گذشته کرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و نرم‌افزارهای آموزشی به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با کتابخانه و استفاده از نرم‌افزار و پایگاه‌های اطلاعاتی برای اعضا، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با همکاری معاونت فرهنگی در هفته کتاب و پذیرش نزدیک به ۲۰۰ نفر عضو به ‌صورت رایگان از دیگر عملکردهای حوزه کتابخانه این معاونت در سال جاری بود.

معاون پژوهش و فناوری واحد همدان بیان کرد: «گام‌های خوبی به ‌منظور تأسیس کتابخانه تخصصی پرستاری و پزشکی و تأسیس سالن مطالعه در ساختمان ابن‌سینا صورت گرفته و به همین منظور پیگیری و خرید بیش از ۷۵۰ جلد کتاب جهت تأسیس کتابخانه پرستاری و پزشکی انجام شده است.

اسفندیاری مقدم با توجه به عملکرد خوب انجمن‌های علمی در واحد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همدان با دارا بودن چندین انجمن علمی در رشته‌های مختلف از جمله معماری، محیط‌ زیست، پرستاری، تربیت‌بدنی، برق، مکانیک، میکروبیولوژی، کتابداری و دو انجمن جدید در رشته‌های ژئوفیزیک و مدیریت توانسته است عملکرد مطلوبی در برگزاری کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و همایش‌های متعدد و باکیفیت به اجرا بگذارد.

اسفندیاری مقدم در خصوص عملکرد اداره کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های واحد همدان افزود: عضویت آزمایشی در شبکه راهبردی فناوری آزمایشگاهی معاونت پژوهشی و فناوری ریاست جمهوری، و تأسیس و راه‌اندازی دو آزمایشگاه جدید تحت عنوان دینامیک ارتعاشات و ترمودینامیک از مهم‌ترین اقدامات این حوزه است.

20101

کد خبر: 607360

وب گردی

وب گردی