معتادان ساکن پلاک های قرمز هرندی سم زدایی می شوند

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از بازنگری در شاخص های اعطای مجوز به مراکز ماده 16 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از میزان پرویز افشار با بیان این مطلب گفت: بر اساس قانون، معتادان متجاهری که برای درمان مراجعه نمی کنند، توسط ضابطان قضایی دستگیر یا جمع آوری شده و به مراکز ماده 16 که محلی برای نگهداری و ترک معتادان متجاهر خیابانی است، برده می شوند.

او افزود: نحوه اعطای مجوز برای راه اندازی مراکز ماده 16 به این صورت است که ابتدا موضوع در کمیته کشوری ماده 16 طرح و سپس لزوم راه اندازی آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر لزوم بازنگری در برخی از شاخص های اعطای مجوز به مراکز ماده 16 گفت: برای ارائه مجوز به یک مرکز، موضوعاتی از قبیل محیط مکانی، سطح بهداشت، استاندارد آب و برخی موارد دیگر مورد بررسی قرار می گیرد که نیاز است این موارد ضمن در نظر گرفتن سلامت افراد معتاد، تاحدودی تسهیل شوند.

افشار ادامه داد: این طور نیست که وزارت بهداشت نسبت به ارائه مجوز اقدام نکند اما برای این کار سختگیری هایی دارد که آن هم به دلیل حساسیت هایی است که نسبت به جان افراد وجود دارد.

او در خصوص اقدامات شهرداری تهران به منظور ساماندهی منطقه 12 و به ویژه محله هرندی گفت: برنامه شهرداری تهران در رابطه با ساماندهی منطقه 12، برنامه ای ویژه و مرتبط با همین نهاد بود و سایر دستگاه ها دخالتی در آن نداشتند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ساماندهی مناطق کارگری این منطقه با نگاه اجتماعی صورت گرفت و خوشبختانه تا حدود زیادی نیز آسیب های موجود در منطقه برطرف شده است.

افشار از همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با شهرداری تهران جهت سم زدایی معتادان خبر داد و گفت: تنها دخالت ستاد مبارزه با مواد مخدر در بحث ساماندهی معتادان منطقه 12، به بحث سم زدایی افراد حاضر در پلاک های قرمز و سایر پلاک های ویژه منطقه خلاصه می‌شود و پس از آن در بحث توانمندسازی معتادان، کمک هایی را به شهرداری تهران ارائه کردیم.

105105

کد خبر: 607393

وب گردی

وب گردی