پیشنهاد جایگزین شدن اوراق مشارکت به جای فاینانس برای مترو

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل وضعیت نامناسب خزانه دولت، پیشنهاد جایگزین شدن اوراق مشارکت به جای فاینانس برای مترو مطرح شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، اقبال شاکری در این باره گفت: مدت زمان زیادی است که فاینانس مترو تهران فراهم نشده و این طور به نظر می رسد که مسئولان دولت نیز چندان به فکر تحقق این فاینانس ها نیستند.

او افزود: این پیشنهاد را مطرح کرده ایم که پیمانکارانی که به صورت مستقیم با شهرداری تهران همکاری می کنند، خودشان به صورت شخصی مذاکرات برای دریافت فاینانس را آغاز کرده و اگر توان آوردن فاینانس خارجی را دارند، این کار را انجام دهند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران اوراق مشارکت را جایگزین مناسبی برای فاینانس های خارجی دانست و گفت: در صورتی که موفق به این کار شویم، منابع داخلی جمع شده و این موضوع تا حدودی سبب کاهش فشار تورمی کشور می شود.

شاکری در پاسخ به این سوال که مترو تهران به چه میزان واگن احتیاج دارد، افزود: برای بهبود شرایط برخی از خطوط مترو از جمله خط 3 که سرفاصله قطارها در آن بسیار زیاد است، باید حداقل هزار و 80 دستگاه واگن جدید وارد خطوط مترو تهران شوند.

او با اشاره به وعده ها داده شده از سوی ریاست جمهوری به مسئولان مدیریت شهری پایتخت گفت: رئیس جمهوری وعده همکاری بیشتر با شهرداری تهران را داده بود اما متاسفانه هنوز این وعده ها عملیاتی نشده و شهرداری برای توسعه مترو با کمبود اعتبار مواجه است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: رئیس جمهوری بعد از توافق صورت گرفته میان تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد که از انجام امور مالی می توان فهمید که بعد از برجام چه اتفاقی برای کشور افتاده است. امیدوار هستیم یکی از اتفاقات مثبت این توافق، فراهم شدن شرایط برای فاینانس واگن های مترو باشد.

20106

کد خبر: 607559

وب گردی

وب گردی