پروژکتور جدید سونی هر میزی را به صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند

شرکت سونی به‌تازگی پروژکتوری را به نمایش درآورده که می‌تواند هر میزی را به یک صفحه نمایش لمسی تبدیل کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، بخش تحقیق و توسعه‌ شرکت سونی که با نام Future Lab فعالیت می‌کند، در چند وقت گذشته پروژه‌های عجیبی را به نمایش درآورده که تمام آن‌ها در مرحله‌ آزمایشی قرار دارند. این بخش به تازگی پروژکتوری را به نمایش درآورده که می‌تواند هر میزی را به صفحه نمایش لمسی تبدیل کند.

این پروژکتور به سنسور تشخیص عمق و سنسور تشخیص حرکت مجهز شده و می‌تواند متوجه حرکت دست کاربران بشود. این پروژکتور فصل جدیدی از دنیای واقعیت افزوده به وجود می‌آورد و چیزی شبیه به حسگر Kinect شرکت مایکروسافت و PlayStation Eye شرکت سونی است.

سونی این پروژکتور را به شکلی طراحی کرده که می‌تواند متوجه کتاب آلیس در سرزمین عجایب بشود. زمانی که این کتاب را در زیر پروژکتور باز ‌کنید، آیتم‌های کتاب در کنار سایر وسیله‌هایی که روی میز قرار دارند، دیده می‌شوند. همچنین کاربران می‌توانند این آیتم‌ها را با انگشت جا به جا کنند.

در حالی که این تکنولوژی در مرحله‌ آزمایشی قرار دارد، در آینده می‌توان از آن بهتر استفاده کرد. این احتمال وجود دارد که سونی در آینده محصولات مختلفی عرضه کند که از این پروژکتور برخوردار هستند. حتی با این تکنولوژی می‌توان دنیا واقعی را به یک بازی کامپیوتری تبدیل کرد.

البته سونی به این موضوع اشاره کرده که چیزهایی که بخش تحقیق و توسعه‌ی Future Lab به نمایش درمی‌آورد، تنها مدل‌های آزمایشی هستند و مشخص نیست که چه زمانی راهی بازار می‌شوند. حتی احتمال دارد که این محصولات هیچ وقت تجاری نشوند و کاربران به آن‌ها دسترسی پیدا نکنند.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این پروژکتور مشاهده کنید:

20103

کد خبر: 607639

وب گردی

وب گردی