جامعه هدف کمیته امداد حکم دماسنج جامعه را دارند/فتاح:صادقانه بگویم نیاز اقشار محروم  خیلی بیشتر از تلاش ماست

رئیس کمیته امداد امام خمینی در نشست خبری امروز که با اصحاب رسانه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در مورد رفتار نامناسب برخی از کارکنان کمیته امداد در برخورد با مددجویانی که قصد دارند عضو کمیته امداد شوند گفت:من نمی توانم این رفتار را انکار کنم و بگویم این اتفاق ها نیفتاده است .

زهره حاجیان- ایسکانیوز : سید پرویز فتاح گفت: به اعتقاد من مردم همه سرمایه های ما هستند و کسانی که در کمیته کار می کنند هم از این مردم هستند اما زمانی که کسی به کمیته مراجعه می کند در شرایط سختی به سر می برد و شایسته نیست با فردی که با این شرایط سخت به ما مراجعه کرده است رفتار بدی داشت .

او تاکید کرد: من ادعای شما را انکار نمی کنم اما اگر این موارد را بفهمیم برخورد بسیار سختی خواهیم کرد و در اولین روزهای ورود به امداد به مددکاری که اخلاق خوبی نداشت کارت قرمز دادم .

فتاح در نشست خبر خود با اشاره به اینکه جامعه هدف ما مانند یک دماسنج است گفت: کار دماسنج نشان دادن تب است و کمیته امداد دماسنج مجموعه نظام است.

او با اشاره به اینکه وظیفه کمیته امداد رسیدگی به فقرا است گفت: ما در کمیته امداد هر چقدر هم بگوییمچه کرد ه ایم و چه نکرده ایم و چه اقداماتی انجام شده است اما وقتی دماسنج را نگاه می کنیم می بینیم که از قضای روزگار دماسنج تب را نشان می دهد و همین مورد برای مسئولان کشور می تواند یک تلنگر باشد.

فتاح گفت :اصلا بحث دولت ها نیست اگر چه این دولت تمام سعی خود را می کند و دولت های قبلی هم به نوبه خود به کمیته امداد کمک می کردند هم به دلیل مسائلی مانند رکود و مسائل دیگر وضع نیازمندان در جامعه بهتر نشده البته نمی خواهم بگویم وضع بدتر شده اما می خواهم ادعا کنم که وضع بهتر نشده است و اگر چه دولت تمام سعی خود را می کند و همین طور دولت های قبلی به نوبه خود به امداد امام خمینی کمک کردند اما در نهایت باید گفت که کمیته امداد متکی به دولت ها نیست بلکه متکی به مردم و کمک های مردمی است.

او با قدردانی از همکاری های دولت در امر کمک رسانی به نیازمندان با کمیته امداد امام خمینی گفت:هیچ گلایه ای از دولت و دست اندرکاران آن در پیشبرد تلاش ها ندارم چرا که دولت هر آنچه از دستش بر می آمد برای ما انجام داده است.

رییس کمیته امداد تاکید کرد: من صادقانه می‌خواهم بگویم که بنده و همه همکارانمان علی رغم همه تلاش هایی که داشتیم اما این تلاش ها کفایت نکرد چرا که نیاز اقشار محروم و نیازمند جامعه بسیار بیشتر از آن تلاش های ماست که باید بیشتر تلاش کنیم.

اخراج چند مسئول کمیته امداد به دلیل تخطی از بخشنامه

فتاح به برگزاری انتخابات هم اشاره کرد و گفت: ما اعلام کرده بودیم و بخش نامه ای آن را ابلاغ کردیم و به دولتمردان و مجلس اطمینان داده بودیم که کمیته امداد امام در انتخابات دخالت نخواهد کرد به لطف خدا تا امروز هیچ گزارش و یا خبری درباره دخالت کمیته امداد در امر انتخابات وجود ندارد.

او افزود: متاسفانه بعضی از مسئولان ما در کمیته امداد با سرپیچی کردن از این بخش نامه کارت قرمز گرفتند و نزدیک به 16، 17 نفر را از کمیته امداد اخراج کردیم هر چند که برخی درخواست داشتند بنده کوتاه بیایم اما نیامدم.

فتاح در پاسخ این پرسش که سمت و مسئولیت آنها چه بود گفت: مسئولان اخراج شده سمت هایی از اداره کل شهرستان به پایین را داشتند و بالاترین تخلف این افراد این بوده که نباید دخالت می کردند ما این موضوع را بخش نامه کرده بودیم و انها از دستور سرپیچی کرده بودند بعضی ها هم ممکن است از امکانات استفاده کرده باشند.

او به نقل مکان ساختمان کمیته امداد اشاره کرد گفت: ما قول داده بودیم و قولمان برای انتقال از سوهانک محقق شده و نسبت به وعده خود به مردم و مسئولان عمل می کنم و ان شالله بعد از عید دیدار با اصحاب رسانه در ساختمانی در میدان آزادی خواهد بود البته ممکن است نقل مکان نهایی سوهانک سه ماه طول بکشد.

او در پایان به اجرایی شدن طرح صدقه پیامکی از سال جدید خبر داد و گفت : از فردا این سامانه را اندازی می شود و همه مردم از هر نقطه ایران می توانند با این سامانه با شماره 8877 صدقات خود را از 100 تومان تا 500 تومان در روز پرداخت کنند.

105105

کد خبر: 607673

وب گردی

وب گردی