عضو فراکسیون زنان مجلس نهم: افزایش حضور زنان  می تواند در اثرگذاری آنها در تصویب  قوانین  موثر باشد/ کاهش ساعت کاری بانوان نقطه مثبت فراکسیون  زنان مجلس

نماینده مردم زابل درباره انتقاداتی که به عملکرد فراکسیون زنان در مجلس هشتم و نهم  وجود دارد گفت :به دلیل موانعی  نظیر تعداد کم نمایندگان زن شاید در مباحثی که احتمال داشت قوانین به نفع زنان تمام شود،موفق به کسب آرای موافق برای تصویب لوایح نشدیم ؛  آنگونه که ما به مسایل نگاه می کردیم  آقایان دیدگاه و برداشت دیگری داشتند.

حلیمه عالی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در توصیه به بانوانی که به مجلس دهم راه یافتند گفت: بهتر است کسانی که به مجلس راه پیدا می کنند در هر حوزه ای که میخواهند فعالیت کنند تخصص لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به لیست های انتخاباتی بیان کرد: از منتخبانی که با لیست به مجلس راه یافتند انتظار می رود که از نظر مدارک تحصیلی و سابقه نمایندگی نسبت به آنهایی که مستقل انتخاب شدند بهتر باشند اما فکر می کنم که چنین اتفاقی نیفتاده است و امیدوارم بتوانند زودترسررشته کار را در دست بگیرند و با استفاده از تجارب بقیه به وظیفه نمایندگی خود واقف شوند.

نماینده مردم زابل در واکنش به اینکه به عنوان یک نماینده زن چه فراز و نشیب هایی در مجلس داشتید، عنوان کرد: من نماینده زن نیستم بلکه نماینده 500 هزار نفر آدمی هستم که به من رای دادندکه اززنان و مردان تشکیل شدند و البته بیشتر آقایان به من رای دادند تا خانم ها و هیچ گاه خود را به عنوان یک اقلیت در مجلس به حساب نیاوردم.

عالی با تاکید بر اینکه زنان مجلس نماینده همه مردم به حساب می آیند، بیان کرد: مشکلات زابل نسبت به بقیه کشور متفاوت است لذا در این منطقه به دلیل معضل اشتغال مشکلات مردان بیشتر از مشکلات زنان است و به همین دلیل مهاجرت به کشورهای منطقه وجود دارد که شاید اگر بیکاری مرتفع شود دیگر مهاجرت نکنند.

وی درباره انتقاداتی که به عملکرد فراکسیون زنان در مجلس هشتم و نهم وجود دارد گفت:به دلیل موانعی نظیر تعداد کم نمایندگان زن ،شاید در مباحثی که احتمال داشت قوانین به نفع زنان تمام شود،موفق به کسب آرای موافق برای تصویب لوایح نشدیم لذا آنگونه که ما به مسایل نگاه میکردیم آقایان دیدگاه و برداشت دیگری داشتند.

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت :اگر تعداد بانوان در مجلس در هر دوره افزایش یابد نشانه بالندگی فرهنگی است و به طور طبیعی میتوانند در امور بانوان و تصویب قوانین اثرگذار تر باشند.

عالی در پاسخ به اینکه بهترین لایحه ای که در فراکسیون زنان به تصویب رسید چیست گفت:کاهش ساعت کاری بانوان،افزایش مرخصی زایمان از جمله مصوبات خوب مجلی و عملکرد این فراکسیون بود.

203/201

کد خبر: 607738

وب گردی

وب گردی