وزیر دادگستری مصر  به اتهام اهانت به پیامبر اکرم (ص) برکنار شد

نخست وزیر مصر، وزیر دادگستری این کشور را پس از اظهارات اخیرش که از سوی الازهر اهانت به پیامبر (ص) تلقی شد، برکنار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه رای الیوم، شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر در بیانیه کوتاهی که از سوی دفترش منتشر شد برکناری احمد الزند، وزیر دادگستری این کشور را اعلام کرد.

الزند عصر روز جمعه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی مصری گفته بود، هر شخصی که به وی و خانواده‌اش اهانت کند را از نظر حقوقی مورد پیگیرد قرار خواهد داد و هیچ چیز مانع حبسش نخواهد شد و حتی اگر فردی که توهین کرده پیامبر (ص) باشد باید مجازات شود. سپس وی استغفرالله العظیم گفت.

این اظهارات الزند در پاسخ به سوالی مطرح شد مبنی بر اینکه "آیا به شکایت از خبرنگارانی که متهم به انتشار اخبار دروغ درباره وی و خانواده‌اش هستند، ادامه خواهد داد ، حتی اگر این شکایات به حبس خبرنگاران مذکور بینجامد" اما وزیر دادگستری مصر در تماسی تلفنی با شبکه ماهواره‌ای "سی بی سی" تاکید کرد که این صحبت از پیامبر تنها یک اشتباه کلامی بوده است.

اظهارات این مقام مصری واکنش سریع الازهر را در پی داشت.

الازهر در بیانیه‌ای نسبت به هتک حرکت مقام پیامبر (ص) در اظهارات رسانه‌ای هشدار داد و تاکید کرد: مقام شریف پیامبر باید حفظ شود و اجازه داده نشود که ساحت پیامبر اکرم (ص) متوجه اهانتی ولو غیر عمدی شود.

اظهارات این چهره سیاسی مصر در ژانویه گذشته مبنی بر کشتار جمعی همه اعضای اخوان المسلمین، خشم سازمان‌های حقوقی جهان را به دنبال داشت.

الزند، دومین وزیر دادگستری مصر است که به دنبال اظهارات جنجالی‌اش در تلویزیون در کمتر از یک سال برکنار می‌شود.

الزند در حالی در سمت وزارت دادگستری قرار گرفت که محفوظ صابر، وزیر قبلی در 20 مه گذشته به دلیل مصاحبه‌اش با یکی از شبکه‌های تلویزیونی و اینکه گفته بود "پسر یک نظافت‌چی نمی‌تواند قاضی شود" برکنار شده بود.

301301

کد خبر: 607747

وب گردی

وب گردی