لبنانی‌های خشمگین در اعتراض به بحران زباله‌ها ورودی‌های بیروت را بستند

ساکنان خشمگین بیروت در اعتراض به تصمیم دولت برای استفاده دوباره از محل بازیافت زباله‌ها جهت حل بحران زباله‌ پایتخت، برای مدتی ورودی‌های شهر بیروت را مسدود کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از ساکنان بیروت با وجود بارش باران در مقابل ورودی‌ شمالی شهر بیروت روی زمین دراز کشیده بود و با کمک دیگر همراهان خود برای مدت کوتاهی این ورودی را مسدود کرد اما نیروهای امنیتی مانع از ادامه این اقدام شدند.

دولت لبنان روز شنبه طرح مرحله‌ای را برای حل بحران زباله‌ها در طول چهار سال تصویب کرد که طبق این طرح، محل بازیافت زباله‌ها در جنوب بیروت به مدت دو ماه دوباره بازگشایی شده تا زباله‌های انباشته شده را در خود جای دهد. این در حالی است که بحران کنونی زباله‌ها به شکل مستقیم با بسته شدن این محل بازیافت در ژوئیه 2015 آغاز شد.

همچنین دولت لبنان با ایجاد دو مرکز موقت برای جمع‌آوری و بازیافت زباله‌ها موافقت کرده است.

فعالان و معترضان لبنانی خواستار آن هستند که مسئولیت رسیدگی به زباله‌ها به شهرداری‌ها سپرده شود تا سیاست غربالگری و تفکیک زباله از همان اول آغاز شود.

به گفته عکاس خبرگزاری فرانسه، ده‌ها فعال نیز در وسط اتوبانی در جنوب شرق بیروت ایستاده و توانستند برای مدتی آن را مسدود کنند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شده و مجددا مسیر را باز کردند.

بیروت روز گذشته نیز شاهد تظاهرات گسترده‌ای تحت عنوان "هشدار آخر" بود که تظاهرکنندگان در آن به نافرمانی مدنی تهدید کردند.

301301

کد خبر: 608039

وب گردی

وب گردی