رئیس اتحادیه طلا و جواهر؛ تقاضا برای سکه های بهار آزادی خرد در بازار ادامه دارد

کشتی آرای، گفت: باتوجه به اینکه چند روز به پایان سال باقی مانده همچنان تقاضا برای خرید سکه های نیم، ربع و یک گرمی ادامه دارد و این قطعات کوچک در حداکثر قیمت خود باتوجه به قیمت جهانی قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدکشتی آرای، افزود: احتمالا بعد از تعطیلات با کاهش تقاضا و بازگشت این سکه ها به بازار قیمت ها به سمت تعادل پیش می رود.

وی، ادامه داد: قیمت سکه تمام بهار آزادی با قیمت جهانی منطبق است و نشان می دهد که تقاضایی برای تمام سکه در بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، یکی از عمده ترین دلایل افزایش قیمت طلا در چند هفته اخیر را افزایش قیمت جهانی طلا دانست و گفت: بازارهای نفتی مهمترین عامل تاثیرگذار روی قیمت طلاست و انتشار برخی از شاخص ها از جمله نرخ بیکاری در آمریکا و افزایش نرخ بهره در آمریکا روی قیمت جهانی طلا تاثیرگذار بوده است.

وی، ادامه داد: در دو ماه گذشته بعد از سال 2016 قیمت طلا روند صعودی داشته و به بالاترین رقم خود در 13 ماه اخیر یعنی هزار و 270 دلار در هر اونس رسیده است.

کشتی آرای، با بیان اینکه این رقم در 13 ماه اخیر بی نظیر است،گفت: در چند روز گذشته اعلام تعدادی از شاخص ها و همچنین عرضه طلا در بازارهای جهانی باعث شد که روند افزایشی قیمت دلار متوقف شود.

وی افزود: کاهش قیمت ارز در بازارهای داخلی، افزایش قیمت جهانی طلا را خنثی کرد و در مجموع باعث شد قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی از روند صعودی خودش متوقف شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید سکه وجود دارد، گفت: با وجود افزایش تقاضا طی روزهای اخیر روند صعودی قیمت طلا در بازارهای داخلی متوقف شده است و فقط قطعات کوچکتر مثل نیم سکه، ربع سکه و یک گرمی همچنان در بالاترین قیمت خود قرار دارد.

602/401

کد خبر: 608050

وب گردی

وب گردی