پاسخ های دکتر احسانی به تمام سوال های کارکنان و دانشجویان/کانون بازنشستگی، حق مرتبه علمی، بازخرید سنوات کارکنان و...

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌ترین موضوعی که در حوزه اداری و مالی اتفاق افتاد، انجام بازخرید سنوات کارکنان در تمام واحدها و سازمان مرکزی دانشگاه بود که در این اقدام حدوداً 284 نفر بازخرید شدند.

دکتر مرتضی احسانی به ایسکانیوز گفت: بی تردید یکی از مهمترین اتفاقاتی که در سال 94 در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد آن بودیم اجرای طرح تجمیع دو در دانشگاه بود؛ همچنین ابلاغ بخشنامه‌ احتساب فوق العاده حق مرتبه علمی در پرداخت سنوات بازخرید سابقه خدمت (پاداش پایان خدمت) به اعضاء هیات علمی تمام وقت دانشگاه یکی دیگر از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در سالی که گذشت بود.

او در ادامه گفت: مهم‌ترین موضوعی که در حوزه اداری و مالی اتفاق افتاد، انجام بازخرید سنوات کارکنان در تمام واحدها و سازمان مرکزی دانشگاه بود که در این اقدام حدوداً 284 نفر بازخرید شدند. افزایش وام صندوق پس انداز، افزایش وام ضروری ، افزایش حقوق ومزایا، فوق‌العاده‌های مربوط به حق جذب، ضریب اضافه کاری و حق تخصص اداری و پیگیری برقراری حق مهارت برای سایر کارکنان که از حق تخصص برخوردار نیستند نیز در دستور کار قرار گرفت.

احسانی یادآور شد: البته در حوزه اداری و مالی دانشگاه اتفاقات دیگری نیز افتاد؛ پیگیری و وصول مطالبات واحدهای دانشگاهی از بنیاد شهید، راه اندازی دیتاسنتر حقوق و دستمزد هیات علمی و کارکنان، تکمیل سامانه دیتاسنتر حسابداری ، تقلیل مالیات واحدهای تهران، کاهش بازه حسابرسی تامین اجتماعی از بدو تاسیس به ده سال یعنی از از سال 1384 تا 1393 و ارتقاء سیستم اتوماسیون تغذیه و عملیاتی نمودن انتخاب و رزرو نوع غذا در سیستم سازمان مرکزی تنها بخشی از این اقدامات است.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد افزود: اقدامات انجام شده در حوزه اداری و مالی دانشگاه در سال 94 تنها به این اقدامات خلاصه نمی‌شود. تشکیل سامانه شرکت آزاد اکسپو از دیگر اقدامات ما بود که در این سامانه تلاش شد از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود. برای رفاه حال دانشجویان نیز تلاش کردیم اقداماتی انجام دهیم. افزایش سقف تعهدات بیمه حوادث دانشجویی، تداوم پرداخت تسهیلات وام ازدواج دانشجویی، پرداخت تمام خسارات بیمه حوادث دانشجویی جاری و معوقات از سال‌های گذشته، تداوم اعطای تسهیلات وام بانک ملی به اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگا و راه اندازی سیستم یکپارچه نرم افزار صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه و رفع مشکلات، ارتقاء و روزآمد نمودن آن تنها بخشی از این تلاش است.

احسانی در تشریح برنامه های حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95 گفت: در سال جدید تلاش خواهیم کرد تا اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اداری و مالی را سامان دهیم. ایجاد کانون بازنشستگی و اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد مهمترین برنامه در دست اجرای سال 95 خواهد بود. همچنین کاهش تراکم نیروی انسانی و تعدیل و یکسان سازی حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی بر اساس حقوق ارگانهای دولتی تمام کارکنان از دیگر برنامه های ما برای رفاه حال کارکنان و اعضای هیات علمی در سال 95 است. ایجاد سامانه یکپارچه سازی و بانک اطلاعات جامع اداری و رفاهی و همچنین انجام بازخرید سنوات کارکنان ، راه اندازی سیستم پیشنهادات با همکاری واحدهای استانی جهت ایجاد اتاق فکر و دریافت نظرات درباره افزایش درآمد واحدها یا ارائه خدمات بهتر از دیگر برنامه‌های امسال است. با توجه به وجود نیروهای مازاد در دانشگاه، نیاز به پیگیری جدی و مستمر درخصوص بازنشستگی پیش از موعد باید انجام شود.

او در ادامه گفت: بررسی در وضعیت چارت سازمانی و جابه‌جایی کارکنان براساس سطح تحصیلات و سابقه خدمتی آنان، ارتقای توانمندسازی کارکنان مالی واحدها درخصوص موارد مرتبط به سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی به صورت آموزش‌های ضمن‌خدمت، پیگیری و نظارت بر روند اجرای صحیح قوانین تامین اجتماعی و در نتیجه کاهش بدهی‌های ابلاغی از سوی تامین اجتماعی، ساماندهی امور ایاب و ذهاب و بهینه‌سازی ناوگان حمل‌ونقل از طریق تجهیز و نوسازی خودروها از دیگر اقدامات در دست اجراست. برنامه این حوزه در سال 95 راه‌اندازی سامانه آزاد اکسپو و مدیریت بهینه تمام خریدهای دانشگاه و نظارت بر امور معاملات واحدهاست. همچنین تصمیم داریم تسهیلات اعطایی به کارکنان، اعضای هیات‌علمی و دانشجویان گرامی را تنوع و افزایش دهیم. همچنین درصدد هستیم پورتال صندوق رفاه دانشجویان را که شامل خدمات پاسخگویی آنلاین به دانشجویان و بخش اعضای صندوق رفاه دانشجویان (روسای صندوق)، ایجاد دسترسی به بخشنامه‌های مرتبط، ایجاد امکانات برای درخواست انواع وام‌های دانشجویی و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات است، تهیه و راه‌اندازی کنیم.

20101

کد خبر: 608063

وب گردی

وب گردی