پیش بینی بازار بورس در سال 95 / صنایع پیشرو بورس کدامند؟

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: تاثیر اتفاقات اخیر بر بازار سرمایه باعث شد تا سود کلانی در اختیار سهامداران در سال 94 قرار گیرد.

حمیدرضا صفری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره وضعیت شاخص بورس در سال جدید،گفت: بازار سرمایه بعد از برداشته شدن تحریم ها، اجرایی شدن برجام و همچنین اتصال بانک ها به سوئیفت با وضعیت بسیار مطلوبی همراه بود که تمام این عوامل در کنار یکدیگر باعث شد تا بازار سرمایه تحت شعاع اتفاقات اخیر قرار گیرد.

او در ادامه بیان کرد: براساس اتفاقات رخ داده در چند وقت اخیر و همچنین اثرگذاری آنها بر بازار سرمایه قطعا در بازه زمانی میان مدت سود خوبی در اختیار سهام داران قرار خواهد گرفت.

صفری در پاسخ به این سوال که سال جدید کدام یک از صنایع در بازار سرمایه مورد توجه و استقبال سهامداران قرار می گیرد؟گفت: در این رابطه اطلاعات دقیقی را نمی توان ارائه داد اما براساس پیش بینی های انجام شده امکان اینکه در سال جدید صنعت پیمان کاری مورد توجه سهامداران قرار گیرد و اتفاقات مثبتی در این صنعت بیفتد زیاد است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: احتمالا سرمایه گذاران از گروه بانک هم استقبال چندانی خواهند کرد و این گروه سود بالاتر با ریسک کمتری نسبت به گروهای دیگر در اختیار سهامداران قرار خواهد داد.

او خاطرنشان کرد: با وجود بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در گروه خودرو امکان اینکه بازدهی این گروه نسبت به گروه های دیگر بیشتر باشد زیاد است.

صفری درباره تاثیر سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در ایران گفت: سرمایه گذاران خارجی به صورت بسیار جزیی شروع به سرمایه گذاری در ایران کرده اند به گونه ای که اثر آن در بازار به هیچ عنوان قابل لمس نیست.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در صورتی که سرمایه گذاران خارجی این اعتماد را پیدا کنند که با سرمایه گذاری در ایران قطعا سود خوبی نصیبشان می شود به طور حتم مبلغ سرمایه گذاری خود را در ایران افزایش خواهند داد.

او در خصوص تداوم رشد و مثبت بودن روند بورس گفت: کسانی که در بازار سرمایه سرمایه گذاری می کنند نباید خیلی روی پول خود نوسان گیری کنند و باید سرمایه گذاری خود را به صورت میان مدت و بلند مدت اختصاص دهند تا بتوانند از سرمایه گذاری که انجام شده سود کلانی را دریافت نمایند.

صفری در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که اخیرا در سرمایه گذاری های بازار سرمایه وجود دارد این است که برخی از سرمایه گذاران بیشتر تمایل به نوسان گیری دارند تا اینکه به فکر سهام داری در بازار سهام باشند، متاسفانه همین امر موجب وارد کردن لطمه به بازار سرمایه خواهد شد.

102/602

کد خبر: 608145

وب گردی

وب گردی