رئیس یکی از بخش های جشنواره کن مشخص شد

مسئولان برگزاری جشنواره کن 2016 یک کارگردان ژاپنی را به عنوان رئیس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون این رویداد سینمایی انتخاب کردند.

به گزارش ایسکانیوز، «نائومی کاواسه»، کارگردان مطرح ژاپنی در راس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون شصت‌و نهمین دوره جشنواره فیلم کن قرار خواهد گرفت.

«کاواسه» که سابقه طولانی حضور در جشنواره کن دارد، در اولین حضورش در سال 1997 در سن 27 سالگی موفق شد با فیلم «سوزوکا» نام خود را به عنوان جوان‌ترین برنده دوربین طلای کن ثبت کند و این استعداد کشف شده کن بعد از آن حضور پررنگی در جشنواره زقم زد و در سال 2003 با فیلم «شارا»، 2007 با «جنگل محزون»، 2011 با «هانزو» و 2014 با فیلم « آب ساکن» به بخش رقابتی کن راه یافت.

فیلم «جنگل محزون» در سال 2007 جایزه بزرگ کن، مهمترین عنوان جشنواره پس از نخل طلا را برای «کاواسه» به ارمغان آورد.

این کارگردان ژاپنی در سال 2013 نیز یکی از اعضای هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره بود که ریاست آن را «استیون اسپیلبرگ» بر عهده داشت.

«کاواسه» در فیلم‌های کم هزینه اش از بودجه کم و بازیگران غیرحرفه‌ای بهره می برد که حاکی از آغاز کار او در ژانر مستند بود و همین امر موجب شد پس از فارغ‌التحصیلی در رشته عکاسی دانشگاه اوزاکا بتواند نامی برای خود دست و پا کند.

دو مستند «آغوش کشیدن» محصول 1992 و «Genpin» در سال 2010 دو نمونه موفق از سبک فیلمسازی این کارگردان ژاپنی محسوب می‌شوند.

عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس ایرانی در سال 2014 ریاست هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره فیلم را بر عهده داشت.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از تاریخ 11 تا 22 می (22 اردیبهشت تا دوم خرداد) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و امسال «جورج میلر»، کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» ریاست هیات داوران رقابتی آن را بر عهده دارد.
503502

کد خبر: 608186

وب گردی

وب گردی