مهمترین اولویت سال 95 چیست؟

حل مشکلات معیشتی مردم مطالبه اصلی وکلای ملت در خانه ملت در سال 95 است.

سال 95 می‌تواند از جهات مختلف سالی تاثیرگذار و در عین حال منحصر به فرد برای کشور باشد؛ سالی که شاید همگان با توجه به توافق هسته‌ای و اجرای برجام منتظر تحولات عمیق اقتصادی در حوزه‌های اشتغال، مسکن و تولید باشند و در عرصه سیاست خارجی نیز متتظر گستردگی روابط با دنیا در بخش‌های مختلف باشند.

به گزارش «آستان»، شاید جوان جوایای کار و فارغ‌التحصیل دانشگاه اولویت نخست کشور در سال 95 را حل مشکل بیکاری و اشتغال، زوج‌های جوان تامین مسکن را اولویت، تولیدکنندگان رفع موانع تولید را مهمترین اولویت بدانند و آنهایی که اقتصاد خانواده را می‌چرخانند اتخاذ سیاست‌هایی از طرف دولت برای کاهش نرخ تورم بدانند.

اما اینکه مهمترین اولویت در سال 95 چه موضوعی باشد، سوالی است که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «آستان» به آن پاسخ داده‌اند.

حمیدرضا فولادگر، نماینده اصفهان و ریس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین اولویت باید باشد.

محمدرضا پورابراهیمی؛ نماینده کرمان و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95: مهمترین اولویت کشور اجرای برنامه ششم توسعه و اجرای محورهای اقتصادی آن است.

حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: بهبود وضعیت اقتصادی و شرایط معیشت مردم و خروج از رکود باید مهمتربین اولویت سال 95 باشد.

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: معیشت مردم با کمک اقتصاد مقاومتی بایداولویت نخست باشد.

سیدباقر حسینی، نماینده مردم زابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: بحث اشتغال باید مهمترین اولویت باشد.

محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج و سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی: معیشت و اشتغال باید مهمترین اولویت باشد.

موسی‌الرضا ثروتی، نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات: اشتغال و معیشت دو اولویت اصلی باید باشد.

اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجد سلیمان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات: تحرک بخشی به وضعیت رشد اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت سیاست خارجی برای سهم بری از شرایط بین المللی که ایجاد شده است باید اولویت های اصلی کشور باشند.

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات: اشتغال مهمترین اولویت کشور است.

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: حل مشکلات معیشتی مردم باید مهمترین اولویت کشور باشد.

نوذر شفیعی، نماینده ممسنی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: حل مشکلات اقتصادی اعم از معیشت و بیکاری است.

عباسعلی منصوری آرانی، نماینده آران و بیدگل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: ایجاد شغل برای بیکاران و اجرای اقتصاد مقاومتی باید اولویت های اصلی باشند.

جواد جهانگیرزاده، نماینده ارومیه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: اصلاح شرایط اقتصادی کشور مهمترین اولویت کشور است.

حسین نجابت، نماینده تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی باید از جمله اولویت‌های کشور باشد.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده نیشابور و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی: حل مشکلات اقتصادی اعم از معیشت و اشتغال باید اولویت های اصلی کشور باشد.

عباس رجایی، نماینده اراک و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی: سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی و حمایت از بخش‌های کشاورزی باید در سال آینده مورد توجه ویژه قرار گیرد.

موید حسینی صدر، نماینده خوی و عضو کمیسیون صنایع و معادن: نخستین اولویت کشور باید مبارزه با فساداقتصادی باشد.

جواد هروی، نماینده قائنات و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: بحث معیشت و اقتصاد مردم باید اولویت اصلی کشور باشد.

ارسلان فتحی‌پور، نماینده کلیبر و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: اشتغال و حمایت از تولید ملی و مبارزه با واردات باید سال آینده در اولویت باشد.

احمد امیرآبادی، نماینده قم و عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی: رفع رکود و تورم و حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت نخست کشور باشد.

201/201

کد خبر: 608221

وب گردی

وب گردی