تاکید کمال خرازی و جبران باسیل بر ضرورت گسترش روابط ایران و لنبان

« کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان دیدار و با اشاره به روابط ممتاز دو کشور،بر ضرورت گسترش مناسبات و همکاری های تهران و بیروت درهمه زمینه ها تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا؛خرازی که در راس هیاتی از شورای راهبردی روابط خارجی ایران در لبنان به سر می برد، در دیدار با وزیر خارجه این کشور تاکید کرد که ایران مخالف هرگونه دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی لبنان است.
وی در این دیدار که « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت هم حضور داشت، اظهارداشت که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا هرگونه کمک مورد نیاز لبنان در زمینه های مختلف را به این کشور دوست و برادر ارائه کند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران خاطرنشان کرد: سیاست های غیرمعقول برخی کشورها به ویژه سعودی در منطقه تنش آفرین شده و زمینه را برای گسترش تروریسم تکفیری که اکنون خطری برای همه جهان و منطقه است، فراهم کرده است.
خرازی تصریح کرد: خنده آور است ، کسانی که به تروریست ها در سوریه کمک کرده اند و امروز یک لشکر تروریستی آفریده اند که بلای جان همه شده است، حزب الله را که از سرزمین های اسلامی در برابر ترویست ها دفاع می کند، تروریست می خوانند.
وزیر خارجه لبنان هم با تاکید برضرورت گسترش روابط ایران و لبنان در زمینه های مختلف، گفت که ایران همواره به ویژه در شرایط سخت در کنار لبنان بوده است.
جبران باسیل خواستار ادامه حمایت ها و کمک های ایران به لبنان به ویژه جبهه مقاومت برای مقابله با تهدیدها وچالش ها شد.

201/201

کد خبر: 608448

وب گردی

وب گردی