رئیس دانشگاه علمی کاربردی: ۷۶ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه شاغل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در دیدار با اصحاب رسانه  گفت: ٧٦درصد دانش‌آموختگان دانشگاه شاغل هستند. علاوه‌ بر این در برنامه ششم پیش بینی شده که میزان اشتغال دانش آموختگان دانشگاه به 85 درصد برسد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد اخباری گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، بعنوان دانشگاه نسل سوم و بزرگترین دانشگاه نظام مهارتی کشور در حال فعالیت است. طبق آخرین آمار گزارش شده نزدیک به 360 هزار دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی مهندسی فناوری در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند. علاوه بر این در پذیرش مهرماه این دوره‌ها 112 هزار دانشجو در دوره کاردانی و 71 هزار دانشجو در دوره کارشناسی تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاه نظام مهارتی از نظر تقاضامحور بودن است. این دانشگاه بر مبنای آنالیز شغلی، رشته‌ها را تدوین می کند و تاکنون 800 رشته در این دانشگاه بر همین مبنا تدوین شده‌ است.

اخباری در ادامه بیان داشت: هر رشته‌ای که در این دانشگاه تدوین می‌شود 4 شغل را پوشش می‌دهد و از آنجایی که تاکنون 800 رشته در این دانشگاه تدوین شده، 320 شغل توسط این دانشگاه پوشش داده شده‌ است.

وی با اشاره به موضوع تجاری سازی علم گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در بحث تجاری سازی علم و خوشه‌های فناوری از سال 94 ،‌فعالیت خوبی داشته است. در نخستین جشنواره اختراعات که سال گذشته برای نخستین بار در این دانشگاه جامع برگزار شد نزدیک به 140 طرح به مرحله داوری رسید که از این تعداد 24 طرح به مرحله تجاری سازی راه پیدا کرد 60 درصد رشته‌های این دانشگاه مهارتی و 40 درصد رشته‌ها در نظام نظری هستند. بر همین مبنا دانشجویان این دانشگاه دارای 480 ساعت کارورزی و 32 ساعت کاربینی هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به تصویب سند راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 94 توسط هیات امنای این دانشگاه گفت: تصویب این سند به دانشگاه کمک می کند در جهت پیشبرد اهداف خود قدم بردارد.

اخباری در ادامه سخنان خود از توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت و اظهار کرد: در سال 94 طبق سیاست وزارت علوم تعامل دانشگاه جامع علمی کاربردی با کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه گسترش یافت.دانشگاه جامع علمی کاربردی توانست از تخصص اساتید دانشگاه‌های آلمان و اتریش بهره بگیرد و با 20 دانشگاه برتر آلمان درجهت افزایش تجربه و برگزاری دوره‌هایی برای مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی توسط مدرسان این دانشگاه وارد تعامل شود.

وی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با کشور افغانستان تفاهم‌نامه‌هایی را در جهت افزایش تعاملات بین‌المللی امضا کرده است. همچنین تفاهمات اولیه برای گسترش تعامل با کشور عراق نیز به امضا رسیده است که قرار است طی سفر وزیر آموزش عالی این کشور به ایران این تفاهمات نهایی شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه با بیان اینکه مدرسین این دانشگاه از جهات صلاحیت عمومی و تدریس مورد ارزیابی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: کدهای مدرسینی که صلاحیت لازم را نداشته باشند غیرفعال می‌شود و افرادی که کد مدرسی آن‌ها فعال است باید در دوره‌های مهارتی و آزمون شرکت کنند و چنانچه نتوانند نمره لازم را کسب کنند کد آن‌ها نیز غیرفعال می‌شودتاکنون حدود 130 هنر از هنرهای بومی استان‌ها که در حال از بین رفتن بود شناسایی شده و امیدواریم با راه‌اندازی دوره‌هایی اقداماتی در راستای مشاغل غیردولتی انجام دهیم.

اخباری پیرامون رتبه‌بندی واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز گفت: مرحله خودآزمایی رتبه‌بندی مراکز آموزش علمی کاربردی به پایان رسیده و اکنون در اواخر مرحله راستی آزمایی این واحدها قرار داریم. برای رتبه بندی مراکز آموزش علمی کاربردی 225 شاخص تعیین شده است که هر شاخص دارای وزنی بوده که پس از انجام راستی آزمایی به هر شاخص توسط نرم افزار وزن داده شده و رتبه بندی براساس آن انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: نتایج رتبه بندی واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی تا اواخر فروردین ماه اعلام شده و پذیرش مهرماه این دانشگاه براساس نتایج رتبه بندی انجام می‌شود.

20104

کد خبر: 608452

وب گردی

وب گردی