مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی و رئیس دانشکده پرستاری این شهرستان از کشف و توقیف بیش از 1.5 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی و تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

مجید محمد غریبانی در گفت و گو با ایسکانیوز با اعلام این خبر افزود: هزار و 528 کیلوگرم در زمان بازرسی از کارگاه ها و فروشگاه ها توسط بازرسان شبکه کشف و توقیف شده است که بعد از اجرای طرح نوروزی، طی مراحل قانونی امحاء خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازرسین بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گرمی اقدام به 545 مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس شهرستان کرده اند، تصریح کرد: در این بازرسی ها 12 نفر از متخلفین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

غریبانی با اشاره به اینکه مراکز فروش اقلام خوراکی و آجیل در روزهای منتهی به عید باستانی نوروز فروش و مشتری بیشتری نسبت به روزهای دیگر سال دارند، ادامه داد: بازرسی از این مراکز و فروشگاه ها به دلیل خرید بیشتر مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی و رئیس دانشکده پرستاری این شهرستان، 32 مورد نمونه برداری از مواد اولیه و تولیدی کارگاه های قنادی و خشکبار و آجیل در سطح شهرستان انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی به سلامتی و بهداشت حساسیت ویژه داشته و در این مورد با هیچ فردی تعارف نخواهد داشت بلکه برخورد قاطعانه را پیش رو خواهد داشت.

به گفته غریبانی، این شبکه تا 15 فروردین ماه به صورت مستمر بازرسی از مراکز عرضه اقلام خوراکی و فروشگاه ها را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر: 608529

وب گردی

وب گردی