تشریح برنامه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه شهید چمران در سال 95

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری جشنواره‌های "فیلم علمی" و "ایده‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی" در این دانشگاه، در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، عبدالرحیم هوشمند، بیان کرد: در سال 94 فعالیت‌های مختلفی برگزار شد و در مجموع عملکرد حوزه فرهنگی مطلوب بوده است.

وی با بیان این‌که در مجموع 51 انجمن علمی‌، دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز وجود دارد، گفت: این انجمن‌ها در سال جاری حدود 270 مورد فعالیت داشته‌اند. همچنین هشت کانون فرهنگی و هنری و چهار کانون اجتماعی در دانشگاه فعالیت می‌کنند که کانون‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌های هنری‌، ادبی و کارهای تخصصی انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: همچنین 109 نشریه در دانشگاه شهید چمران دارای مجوز فعالیت هستند و حدود 95 نشریه در سال 94 چاپ و توزیع شده است؛ چهار تشکل اسلامی دانشجویی نیز در دانشگاه وجود دارد که در یک سال اخیر 120 عنوان فعالیت انجام داده‌اند.

هوشمند در خصوص برنامه‌های این دانشگاه در سال 95 گفت: از فروردین‌ماه به بعد جشنواره‌هایی تدارک دیده شده است که از جمله آن جشنواره حرکت در خصوص فعالیت‌های انجمن‌های علمی‌، دانشجویی است که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و مقدمات برگزاری آن در حال انجام است. در این جشنواره انجمن‌های علمی دستاوردهای خود را ارائه می‌کنند و برگزیدگان به جشنواره ملی حرکت راه می‌یابند.

وی ادامه داد: جشنواره ایده‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی، جشنواره فیلم‌های علمی با مضامین و مباحث علمی و فعالیت‌های فرهنگی در خوابگاه‌های دانشجویی، از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در سال آینده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: در سال 95 به‌طور کلی هدف دانشگاه تحرک دانشجویی در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی با رویکرد ایجاد نشاط، بالا‌بردن سطح فرهنگ و افزایش توانایی‌های اجتماعی دانشجویان است.

20101

کد خبر: 618558

وب گردی

وب گردی