معرفی ۵ اپلیکیشن برای سفرهای نوروزی/از عیب یاب خودرو تا بلیط های ارزان

با نزدیک شدن به ایام نوروز شاهد جنب‌وجوش هم‌میهنان عزیزمان برای تدارک سفری پر‌بار هستیم. خوشبختانه ابزارهای هوشمند در تدارک سفری موثر و به‌یادماندنی به کمک کاربران می‌شتابند. اما چگونه؟ اپلیکیشن‌های مختلفی طی سال‌های اخیر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و کمک به مسافران طراحی شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، البته این اپلیکیشن‌ها به معرفی مکان‌های دیدنی ختم نمی‌شوند بلکه نرم‌افزارهای موبایلی در دسته‌های مختلف، نظیر عیب‌یابی خودرو، رزرو بلیت هواپیما، آشنایی با پتانسیل‌های گردشگری و غیره ساخته شده‌اند. ما در این مطلب به بررسی و معرفی ۵ اپلیکیشن‌ همیار سفر خواهیم پرداخت. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌چارترز

چارترز اپلیکیشنی اندرویدی است که به کاربران کمک می‌کند بتوانند ارزان‌ترین بلیت‌های هواپیما در مسیر‌های مختلف داخلی و خارجی را بیابند. جالب است که شما می‌توانید نرخ‌های مختلف خطوط پروازی بین مقصد و مبدا مورد نظرتان را ببینید و مقایسه کنید و درنهایت، با کمک چارترز به وب‌سایت ارایه‌دهنده، برای خرید بلیت هدایت شوید.

قیمت‌هایی که در این اپلیکیشن ارایه شده است، بدون در نظر گرفتن نرخ واسطه بوده و همه واقعی هستند؛ بنابراین نگران تغییر قیمت‌ها نباشید. رابط کاربری این نرم‌افزار ساده و قابل فهم است و با بروزرسانی‌های اخیر، در بی‌نقص‌ترین حالت ممکن در اختیار شما قرار گرفته است.

ایران 361

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند با جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تاریخی و فضاهای طبیعی گردشگری شهرهای ایران آشنا شوید. حتی شما می‌توانید با هدف‌گیری شهرهای خاص، با روستاهای گردشگری آن‌ها هم آشنا شوید و برای سفری پربار‌تر، برنامه‌ریزی کنید.

از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید دیدی خوب نسبت به آداب و رسوم مردم شهرها و روستاهای ایران، سوغاتی‌ها و صنایع دستی آن‌ها پیدا کنید و بدین طریق راحت‌تر برای خرید سوغاتی و یادگاری‌ها اقدام کنید.

بخش دیگری در این اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید از طریق آن جاذبه‌های گردشگری شهرتان را به برنامه معرفی کرده و آن را در اختیار دیگر کاربران اپلیکیشن قرار دهید. از طرفی می‌توانید در مورد مکان‌های گردشگری موجود در اپلیکیشن که از آن‌ها دیدن کرده‌اید، نظر بدهید و نظر دیگران را هم بخوانید. این اپلیکیشن به‌زودی با بخش‌های مختلفی نظیر مسیریاب سفر، معرفی بازارچه‌ها و دانستنی‌هایی از این دست، بروز خواهد شد. خوب است که این اپلیکیشن را بر روی گوشی‌تان همیشه به همراه داشته باشید.

همسفر

افرادی که قصد سفرهای خارجی دارند، عموما به دنبال کلاس‌های مختلف زبان هستند تا بتوانند در طول ایام سفرشان، ارتباط موثری با غیر هم‌زبانان خود داشته باشند؛ اما اپلیکیشن همسفر این مشکل را تا حد قابل توجهی رفع کرده است. همسفر اپلیکیشنی است که سوالات و جملات پرکاربرد در سفر را در دسته‌بندی‌های مختلف جمع‌آوری کرده و در زبان‌های مختلف نظیر ارمنی، انگلیسی، عربی و ترکی در اختیار شما قرار داده است.

شما می‌توانید متناسب با دسته‌بندی‌ها، مکالمات خود را سازمان‌دهی کرده و حتی اگر با آواها و هجی‌های کلمات آشنا نیستید، از کمک‌یار صوتی اپلیکیشن برای شنیدن تلفظ کلمات و جملات استفاده کنید. این اپلیکیشن کاملا رایگان است. به شما توصیه می‌کنیم که پیش از سفرتان کمی این اپلیکیشن را مرور کنید و حتما آن را به همراه داشته باشید.

اپلیکیشن همسفر به شما کمک می‌کند که سفری خوب به ترکیه، ارمنستان، کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی انگلیسی‌زبان، داشته باشید.

عیب‌یابی خودرو

اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی خود به سفر بروید ممکن است حتی بعد از تاییدیه‌ی معاینه‌ی فنی، خودروی شما با مشکلاتی مواجه شود که شما را در برنامه‌ریزی‌های سفرتان به دردسر بیندازد.

برنامه‌ی عیب‌یاب خودرو، شامل پاره‌ای از عیب‌ها و مشکلات احتمالی خودرو‌ها است که به‌طور جداگانه به آن‌ها پرداخته شده و به واضح‌ترین حالت، به ارایه‌ی راه‌حل آن‌ها پرداخته است.

این اپلیکیشن ممکن است در زمان خراب شدن خودرو و زمانی که هیچ‌گونه خدمات تعمیر خودرو در اختیار ندارید به کمک شما بیاید.

TripAdvisor

اگر سفر خارجی در پیش دارید یا اینکه در کشوری غیر از ایران زندگی می‌کنید و قصد دارید مسافرت به مکان‌های دیگری داشته باشید، اپلیکیشن TripAdvisor به شما در تدارک سفری آرام و لذت‌بخش کمک خواهد کرد. به محض اینکه این اپلیکیشن را نصب می‌کنید، سرویس بررسی هتل‌ها به شما کمک می‌کند هتل و مسافرخانه‌های شهر مورد نظرتان را در بازه‌های قیمتی مختلف و البته با درجه‌بندی‌های مختلف شناسایی کنید.

همچنین این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که رستوران‌های نزدیک به خود و رستوران شهرهای مختلف را شناسایی کرده و برای صرف ناهار و شام به نزدیک‌ترین رستوران مراجعه کنید. یک بخش مهم این اپلیکیشن بررسی‌های ارایه‌شده برای هتل‌ها و رستوران‌ها است که می‌توانید از این طریق برای انتخاب یک هتل، رستوران و غیره تصمیم‌گیری کنید. این اپلیکیشن کاملا بروز بوده و به عنوان یک همیار سفر مطمئن در سفرهای خارجی با شما خواهد بود.

منبع: دیجی کالا

20101

کد خبر: 618661

وب گردی

وب گردی