سید حسن خمینی:همه باید انصاف و عدالت را رعایت کنند

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) گفت: همه آحاد جامعه در ابعاد مختلف انسانی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، باید انصاف و عدالت را در حق یکدیگر رعایت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز یکشنبه در مراسم تحویل سال 95 در حرم مطهر امام خمینی(ره) با تاکید بر رعایت انصاف و عدالت در رفتار فردی و اجتماعی افزود: به فرموده امیرالمومنین(ع) رعایت انصاف یعنی هر چه را برای خود می پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم و هر چه را برای خود نمی پسندیم برای دیگران نیز نپسندیم.

وی ادامه داد: اینکه رفتار نامناسب و نامطلوبی را که خود و نزدیکان انجام می دهیم توجیه کرده و یا ندیده بگیریم اما اگر همان رفتار و یا مشابه آن را دیگران انجام دهند تقبیح کرده و در همه رسانه ها و تریبون هایی که در اختیار هست مذمت کنیم، بر خلاف انصاف است.


وی با بیان اینکه همانطور که خداوند در قرآن خود را مالک آسمان و زمین معرفی کرده، عزت و ذلت بندگان نیز در دست خداوند است اظهار کرد: همه باید انصاف و عدالت را رعایت کنند و به خصوص مومنان باید در هنگام مشکلات و مصیب های دنیوی هم دل و شریک غصه های یکدیگر باشند.


وی با اشاره به اینکه همه باید در همه حال به یاد خدا باشیم افزود: در لحظات تحویل سال که قلب ها به خدا نزدیک و رقیق شده است از خدا بخواهیم که دل های ما را به خود و همدیگر نزدیک کند تا انصاف و عدالت را در حق یکدیگر رعایت کنیم.


مراسم تحویل سال 95 صبح امروز با حضور بیت مکرم حضرت امام(ره) و یادگاران ایشان و همچنین اقشار مختلف مردم از جمله خانواده معظم شهدا و ایثارگران، با شکوه خاصی در حرم مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

203/201

کد خبر: 618820

وب گردی

وب گردی