سبک‌ترین عینک دنیا ساخته شد

سبک‌ترین تمام فریم یکپارچه نامرئی دست‌ساز با وزنی حدود 3 تا 5 گرم برای اولین بار در قزوین تولید شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن حیدری مخترع گفت: حدود 4 تا 5 سال پیش کودکی که عینک سنگینی به چشم داشت کنجکاوی مرا برانگیخت که آیا می‌شود فریم عینک را حذف کرد؟

او ادامه داد: از حدود 3 سال پیش بعد از تحقیقات زیاد، شروع به ساخت فریم از فلزات مختلف کردم اما با چالش فنی بسیار زیادی روبرو بودم چون قرینه کردن 2 شیشه‌ی عینک به سختی امکان‌پذیر است اما بالاخره توانستم از سیم‌های فلزی مناسب‌ترین فریم را بسازم.

حیدری گفت: پس از شناسایی جنس فریم تقریبا حدود 200 عدد فریم از سیم‌های فلزی ساختم تا شکل اصلی آن را پیدا کردم البته لازم به ذکر است که از یک دستگاه دست‌ساز برای پیچیدن سیم‌ها استفاده کردم اما تنظیمات دستگاه کاملا دستی انجام می‌شود.

او در خصوص ویژگی‌های منحصر به فرد عینک دست‌ساز گفت: مهمترین ویژگی این عینک سبکی آن است از دیگر ویژگی‌های این عینک می‌توان به مخفی بودن فریم داخل شیار شیشه، به راحتی پاک شدن، نداشتن پیچ و مهره و کاهش موانع دید اشاره کرد.

حیدری گفت: انعطاف ملایمی که در پل وسط فریم عینک وجود دارد باعث هماهنگی هرچه بیشتر فریم با بینی فرد می‌شود در نتیجه احساس خستگی با استفاده از این عینک کمتر وجود دارد. همچنین وزن این عینک بدون شیشه 5-3 گرم است.

20103

کد خبر: 618831

وب گردی

وب گردی