ریشه‌یابی نام شرکت‌ها؛ کلمه‌ی LG از کجا آمده؟

«کلمه، به‌طور قطع، قوی‌ترین دارویی است که بشر استفاده می‌کند.» رادیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی مطرح انگلیسی در سال ۱۹۲۳ در کالج سلطنتی جراحان لندن، با تشبیه کلمات به دارو می‌گوید کلمات نه‌تنها قادرند شما را هیجان‌زده، فلج یا معتاد کنند، بلکه می‌توانند سلول به سلول مغز شما را به رنگ‌های مختلف دربیاورند! نام‌های تجاری حول محور کلمات شکل می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، پیشانی شرکت‌ها برای تعامل با مخاطبانشان فقط یک کلمه است. کلماتی هرچند بیگانه که به زبان ما وارد می‌شوند و فضایی از ادبیات گفتاری و نوشتاری ما را اشغال می‌کنند. طی روزهای آینده با ما و بررسی نام بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا همراه باشید.

مثل بسیاری از شرکت‌های دیگر، شرکت ال‌جی (LG) از ابتدا به این نام خوانده نمی‌شد. داستان LG به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. در آن سال پس از پایان یافتن جنگ کره، نیاز به تولید دستگاه‌های الکترونیکی در این کشور حس می‌شد.

از این رو شرکت «گُلداِستار» (GoldStar) به عنوان شاخه‌ای از شرکت Lak-Hui Chemical Industrial Corp (تاسیس ۱۹۴۷) بنیان گذاشته شد. در واقع، شرکت گلداستار یک شرکت خواهرخوانده با نام Lak-Hui با تلفظ انگلیسی لاکی (Lucky) داشت. به‌تدریج دو شرکت لاکی و گلداستار با هم ادغام شدند و شرکت Lucky-GoldStar شکل گرفت. تقریبا تمام محصولات الکترونیکی مصرفی این شرکت تحت برند GoldStar فروخته می‌شد.

در حالی‌که در داخل کره‌ی جنوبی، این شرکت بخشی از لوازم خانگی‌ خود را با برند Lucky به بازار عرضه می‌کرد. در سال ۱۹۹۵ و برای حضور پرقدرت در بازار جهانی، نام این شرکت به LG تغییر کرد. با این‌که نام LG ریشه در دو کلمه‌ی Lucky و GoldStar دارد، عده‌ای آن‌ را یک کلمه‌ی اختصاری از شعار این شرکت یعنی Life’s Good می‌دانند که البته به دلیل تاریخچه‌ی گویای این شرکت، ایده‌ی اول صحیح‌تر به نظر می‌رسد.

منبع: دیجی کالا

20101

کد خبر: 618879

وب گردی

وب گردی