محمد هاشمی: تشکیل فراکسیون های ائتلافی در مجلس موضوعیت چندانی ندارد/مجلس دهم به فکر تسهیل شرایط برای تولیدکنندگان داخلی باشد

رییس دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت:‌ مجلس آینده به فکر تصویب قوانینی باشد که موانع را از سر راه تولیدکنندگان داخلی بردارد و هزینه‌های تولیدی را برای سرمایه‌گذاری داخلی کمتر سازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،محمد هاشمی ، با تاکید بر همکاری و تعامل میان قوا برای حل مشکلات کشور اظهار کرد: با توجه به مشکلات کشور انتظار مردم از نمایندگان مجلس و نیز مسئولان قوه قضاییه این است که با همکاری و تعامل سازنده گامی موثر را در جهت حل این مشکلات به خصوص در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی بردارند.

وی افزود: مردم هم در مراسم یوم الله 22 بهمن ماه و هم در انتخابات هفتم اسفند نشان دادند که به نظام خود پایبند هستند و همانطور که رهبری نیز در سخنرانی‌ اخیرشان فرمودند مردم وظیفه خود را انجام داده و حال نوبت مسئولان کشور است که با تعامل و همکاری با یکدیگر به فکر حل مشکلات امروز کشور باشند.

هاشمی با بیان اینکه تشکیل فراکسیون های ائتلافی در مجلس موضوعیت چندانی ندارد، گفت: آنچه مهم است برنامه ریزی نمایندگان برای حل مشکلات مردم و حفظ و تقویت انسجام ملی و وحدت حداکثری است و اینکه در مجلس آینده اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در قالب چند فراکسیون حضور پیدا می‌کنند از نظر من موضوعیت چندانی ندارد.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین اولویت مجلس دهم را توجه به مسائل معیشتی، اشتغال جوانان و بهبود شرایط برای تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت:‌ در مسیر تولید موانع و مشکلاتی وجود دارد که هزینه‌های قابل توجهی را برای تولیدکنندگان کشور به وجود آورده است که از مجلس آینده انتظار می‌رود با تصویب قوانینی راهگشا، گامی در جهت تسهیل شرایط برای تولیدکنندگان داخلی بردارد.

هاشمی ادامه داد: کالاهای وارداتی کمتر با موانع و مشکلاتی که بر سر راه تولیدات داخلی وجود دارد، رو به رو هستند و همین موضوع سبب شده است که بین تولیدات داخلی و کالاهای کشور های خارجی تمایزی به وجود آید که به نفع اقتصاد کشور نیست. اگر تمام مسئولان کشور بتوانند با تعامل و همکاری شرایط را برای تولید کنندگان داخل تسهیل کنند، آنگاه خواهیم دید که از میزان واردات کاسته شده،‌ تولید داخلی افزایش یافته و رونق اقتصادی به کشور باز خواهد گشت.

رییس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به شرایط پسابرجام و تاثیر آن در فضای عمومی کشور اظهار کرد: شرایط پسابرجام می‌تواند امکانات خوبی را برای کشور فراهم کند و سبب ساز رفع پاره ای از مشکلاتی شود که به واسطه قطعنامه‌های شورای امنیت در گذشته برای ما ایجاد شده بود.

وی در پایان افزود: در شرایط پسابرجام نیازمند حفظ انسجام و وحدت داخلی هستیم؛ چرا که اگر دشمن احساس کند در کشور اختلاف نظر و چندصدایی نسبت به برجام و شرایط متاثر از آن وجود دارد به فکر سوء‌استفاده از این اختلافات خواهد افتاد و در نتیجه لازم است که در پسابرجام منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهیم.

203/201

کد خبر: 618909

وب گردی

وب گردی