تفاهم نامه صادرات محصولات خشکبار با بسته بندی و برند ایرانی امضاء شد

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: دولت در صدد حمایت و پشتیبانی هایی در جهت برند سازی محصولات آجیل و خشکبار است.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره میزان صادرات آجیل و خشکبار به عراق گفت: در اطراف مرزها افرادی وجود دارند که با در اختیار داشتن کارت، قادر به صادرات و واردات محصولات آجیل و خشکبار هستند بنابراین به دلیل مشخص نبودن میزان صادرات این نوع محصول به عراق، آمار دقیق و درستی را در این خصوص نمی توان ارائه داد.

احمدی با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر کشورهای دنیا گفت: به دلیل رکود موجود، اکثر کشورها با کمبود مشتری برای محصولات خود مواجه هستند بنابراین در صورت پیدا کردن مشتری باید توانایی تحویل محصولات خود به مشتریان را در هر جای دنیا که هستند، داشته باشند.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران یکی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت خشکبار را بالا بودن مزد کارگر دانست و گفت: با توجه به بالا بودن هزینه تولید و همچنین مزد کارگر در کشور، تنها در صورت افت هزینه تولید قیمت آجیل و خشکبار در بازار کاهش خواهند داشت.

احمدی به افزایش میزان بارندگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: به دلیل بالا بودن هزینه تولید نسبت به فروش، تولیدکنندگان اقدام به تولید محصولاتشان نکردند که این امر منجر به کاهش میزان محصولات موجود در بازار نسبت به سال های گذشته شد.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به صادرات پسته به آمریکا در دوران پسابرجام، گفت: آمریکا، کشور تولید کننده پسته محسوب می شود اما به دلیل طبیعی بودن تولید پسته در کشور ایران و همچنین دارا بودن خاصیت دارویی، آمریکایی ها درصدد جایگزین کردن برخی از محصولات ایران با محصولات کشور خود هستند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت عدم توانایی تولیدکنندگان در کاهش هزینه تولید، قطعا با کاهش قدرت رقابت با آمریکا مواجه خواهند شد.

احمدی با بیان اینکه کشور ایران باید در عرصه پسته توانایی رقابت با کل دنیا را داشته باشد، گفت: محصولات خشکبار ایران به دلیل دارا بودن خاصیت دارویی، توانایی فروش به تمام کشورها را خواهد داشت.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به عدم وجود شرکت تعاونی خاص در زمینه محصولات آجیل و خشکبار گفت: یکی از راه های کاهش هزینه تولید، وجود شرکت های تعاونی قدرتمند با توان مالی بالا است تا بتوانند از طریق ایجاد رقابت، دست واسطه ها را از بازار کوتاه کنند.

او در ادامه تصریح کرد: ما امیدوار به افزایش فعالیت شرکت تعاونی ها در دوران پسابرجام هستیم تا بتوانیم از طریق کاهش هزینه تولید علاوه بر کوتاه شدن دست واسطه ها از بازار، باعث کاهش قیمت محصولات آجیل و خشکبار در بازار شویم.

احمدی با اشاره به توسعه صادرات محصولات آجیل و خشکبار با بسته بندی و برند ایرانی گفت: در زمینه صادرات خشکبار با بسته بندی و برند ایرانی تفاهم نامه ای مابین شهرک صنعتی قرچک و شرکت شهرک های صنعتی استان که وابسته به صنعت، معدن و تجارت هستند امضا شده است.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه امضاشده، نزدیک به 135 تولیدکننده آجیل و خشکبار در جهت توسعه برند سازی بسته بندی محصولات آجیل و خشکبار گرد هم آمدند.

او درخصوص حمایت و پشتیبانی های دولت در برند سازی محصولات خشکبار گفت: براساس توافقات انجام شده، دولت درصدد حمایت هایی از طریق وام بانکی، ساخت و ساز و همچنین سرمایه گذاری در جهت برند سازی این نوع محصولات است.

احمدی در پایان بیان کرد: با توجه به پشتیبانی های لازم، شهرک خشکبار تا سال آینده توسط ریاست محترم جمهور در شهرک صنعتی قرچک افتتاح خواهد شد که از این طریق آجیل و خشکبار کشور با برند سازی ایرانی، صنعتی خواهد شد.

102

کد خبر: 619041

وب گردی

وب گردی