شایعه: گوگل در حال ساخت اپلیکیشن پخش زنده ویدیوست

یوتیوب یکی از وب سایت های قدرتمند به اشتراک گذاری ویدیوست که از سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرد و در بین کاربران به محبوبیت زیادی رسید. اکنون گزارشات حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد در زمینه پخش زنده ویدیوها نیز قدمی بردارد. گفته می شود که این شرکت در حال ساخت یک اپلیکیشن پخش زنده جدید به نام YouTube Connect است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل تک شات، سخنگوی یوتیوب در مورد این شایعه اعلام کرده که ما هیچ نظری در مورد شایعات و گمانه زنی ها نمی دهیم. اما اگر این شایعه درست باشد، یوتیوب خودش را در معرض رقابت مستقیم با فیس بوک و حتی Periscope, Meerkat و سایر پلتفرم های پخش زنده که سال گذشته کار خود را آغاز کرده اند قرار می دهد.

گفته میشود که اپلیکیشن YouTube Connect فرمتی مشابه Periscope و فیس بوک لایو دارد. به گفته یک منبع مطلع:

کاربران می توانند با استفاده از حساب کاربری یوتیوب یا گوگل خود وارد این اپلیکیشن شوند و بلافاصله، پخش زنده ویدیوها را از داخل گوشی موبایل خود دنبال کنند. همچنین قابلیت هایی مانند چت و تگ کردن نیز در این اپلیکیشن وجود دارد و یک فید خبری نیز آخرین اخبار از دوستان و یا گروه هایی که در یوتیوب جزو آنها شده اند را در اختیار کاربران می گذارد.

شایعه ساخت یک پلتفرم جدید توسط یوتیوب و احتمال عرضه اپلیکیشن پخش زنده ویدیو به این دلیل قوت گرفته که رفته رفته بسیاری از شرکت های معتبر دنیا برای جذب کاربران جوان، پا به این عرصه گذاشته اند و روی پیشرفت فرمت های پخش زنده سرمایه گذاری کرده اند.

برای مثالStreamUp که توسط Maker Studios و Endemol alum Will Keenanراه اندازی شده بود، اخیراً منبع اولین سری پخش زنده ویدیویی خود را معرفی کرده است. همچنین YouNow که یکی دیگر از پلتفرم های پخش زنده به حساب می آید چندین محتوای جدید که شامل دو برنامه تلویزیونی مرتبط با غذا و آشپزی بوده را اعلام کرده است. علاوه بر این دو پلتفرم، بنیانگذار سابق یوتیوب، Steve Chen نیز به تازگی از پلتفرم پخش زنده خود که مختص برنامه های مرتبط با غذا و آشپزی است و Nom نام دارد، رونمایی کرده است.

20104

کد خبر: 619203

وب گردی

وب گردی