اینتل  تا هفته آینده از پردازنده جدید خود رونمایی می کند

اینتل بر اساس Roadmap سالانه خود باید تا هفته آینده معماری ریز پردازنده جدید خود بر پایه فناوری ساخت ۱۴ نانومتری را معرفی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سخت افزار، معماری جدید که با نام Broadwell-EP شناخته می شود نسبت به نسل گذشته ۲۰ درصد هسته پردازشی بیشتر در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین حجم حافظه نهان به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. پردازنده های Broadwell-EP شامل انواع مختلفی از خانواده Xeon می شود که در ارزان ترین مدل به ۱۰ هسته پردازشی مجهز خواهد بود. نکته اصلی در پردازنده های جدید اینتل، کاهش قیمت نسبت به نسل گذشته است.

پردازنده های ۱۴ نانومتری با معماری ریز پردازنده Broadwell-EP با ۱۰ هسته پردازشی،‌قیمتی مشابه با انواع هشت هسته ای در نسل گذشته دارد. این رویه برای پردازنده های ۸ هسته ای نیز صادق بوده و قیمت آنها در سطح پردازنده های شش هسته ای Haswell-EP تعیین می شود. قدرت پردازشی Broadwell-EP در مقایسه با نسل گذشته Haswell-EP به طور متوسط در حدود ۱۸ درصد افزایش می یابد که این ادعای اینتل باید مورد بررسی قرار گیرد.

با توجه به ادعای اینتل، یک پردازنده شش هسته ای Broadwell-EP قدرتی در سطح پردازنده هشت هسته ای Haswell-EP ارائه خواهد کرد. نسل جدید پردازنده های اینتل در حالت پایه از حافظه های رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کنند که این مقدار در نسل گذشته برابر با ۲۱۳۳ مگاهرتز بود. تناسب میان قیمت و کارایی در محصولات جدید اینتل می تواند بخش اندکی از فشار انتقادات نسبت به قیمت گذاری پردازنده های این شرکت را کاهش دهد.

2010

کد خبر: 619323

وب گردی

وب گردی