اعدام در انتظار سارقان مسلح طلافروشی آشخانه

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از صدور حکم اعدام برای سارقان مسلح طلافروشی در شهر آشخانه خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی از صدور حکم اعدام برای سارقان مسلح طلافروشی در شهر آشخانه خبرداد.


رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه افزود: این پرونده منتهی به صدور رای شده است و متهمان به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند.

او گفت: این پرونده در دادگاه انقلاب شعبه اول مورد رسیدگی قرار گرفت و مورد اعتراض محکومان واقع گردید و جهت رسیدگی به اعتراض محکومان به دیوان عالی کشورارسال شده است امیدواریم که دیوان سریعتر به این پرونده رسیدگی کند و در صورت تایید حکم، با اجرای آن امنیت و آرامش به منطقه بازگردد.

ساعت 20 روز شنبه 23 فروردین ماه 94 چهار سارق که دو نفر از آنها مجهز به سلاح گرم کلاشنیکف و یک نفر نیز دارای سلاح سرد پتک بود؛ به یک جواهرفروشی در شهر آشخانه حمله کردند. این افراد سعی می کنند ویترین طلافروشی را بشکنند اما به علت نشکن بودن شیشه‌های ویترین موفق به این کار نمی‌شوند؛ سپس اقدام به شکستن درب جواهرفروشی با استفاده از پتک می کنند .

در داخل جواهرفروشی علاوه بر طلافروش یک خانواده چهار نفره شامل زن و مرد و دو فرزند وجود داشتند اما خوشبختانه گلوله شلیک شده به کسی اصابت نکرد و تنها پاشیده شدن خرده شیشه ها سبب جراحت اندک یکی از مشتریان طلافروشی شده بود.

سارقان با تهدید جواهرات موجود در طلافروشی را جمع کرده و در کمتر از دو دقیقه از صحنه متواری می شوند. با تلاش‌های ماموران پلیس محل اختفای سارقان در یکی از مجتمع‌های مسکونی گالیکش در استان گلستان شناسایی شدند که با عملیات ضربتی هشت گروه عملیاتی از خراسان شمالی و نیز با همکاری نیروهای استان گلستان دستگیر شدند.

گفتنی است در بازرسی از محل اختفای سارقان مقدار سه و نیم کیلوگرم طلا، یک اسلحه کمری و 10 عدد فشنگ کشف و ضبط شد.

شهر ۳۰ هزار نفری آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
این پرونده هفته قبل در دادگاه کیفری یک و در دیوان عالی کشور است و هرچه سریعتر به این پرونده رسیدگی کند و امنیت دوباره دراین شهر ایجاد شود.

105105

کد خبر: 619429

وب گردی

وب گردی