تهران میزبان ایران /موزه مقدم خانه مجلل دوران قاجاریه؛ ارزشمند ترین خانه جهان

خانه و موزه مقدم که به دلیل معماری بی نظیر و زیبا و اشیای تاریخی گران بهای درون آن از دهه 50 میلادی به عنوان ارزشمندترین خانه جهان شناخته شد؛ در خیابان امام خمینی واقع شده و در ایام نوروز پذیرای گردشگران است.

به گزارش ایسکانیوز شهردار منطقه 11 با اشاره به این که طرح ویژه گردشگری با عنوان مهمان طهران امسال با شعار "تهران میزبان ایران "در دست انجام است؛ از گردشگران و مسافران نوروزی برای بازدید از آثار تاریخی طهران قدیم و معماری های بی نظیر ایرانی در عهد ناصری به ویژه خانه و موزه مقدم به عنوان یکی از جذاب ترین ابنیه های دیدنی در شهر تهران دعوت کرد.
بر اساس این گزارش این خانه که اکنون به عنوان موزه از سوی دانشگاه تهران نگهداری می شود ؛ خانه پدری استاد محسن مقدم کوچکترین پسر محمد تقی خان احتساب الملک شهردار دوران ناصرالدین شاه بوده ؛ یکی از مجلل ترین خانه های دوره قاجاریه است که به لحاظ معماری و آثار زیبای هنری بسیار ارزشمند است.
محسن مقدم از بنیان‌گذاران دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و استاد ممتاز این دانشگاه بود. او نشان دانشگاه تهران را با الهام از تاریخ و فرهنگ کهن ایران طراحی کرده است که علی‌رغم همه تحولات دهه‌های پس از آن، هنوز هم بر سر در دانشگاه باقی است.
علاقمندان برای بازدید از موزه در ایام نوروز می توانند از ساعت 9لغایت 17 به نشانی خیابان امام خمینی ، بین شیخ هادی و ولی عصر (عج) – پلاک 251 مراجعه کنند .

105105

کد خبر: 619531

وب گردی

وب گردی