یک تهیه کننده سینما:از بین رسالت های مهم امام حسین(ع) ، آزادگی و حرام و حلال  اهمیت زیادی دارد

 چنین جشنواره هایی که خودجوش، مردمی و در بخش خصوصی برگزار می شود، نیازمند حمایت های مردمی است و اشاعه آن برای فرهنگ و سینمای ما مفید خواهد بود

به گزارش ایسکانیوز منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در گفتگو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس "چهل چراغ" که به موضوع زندگی امام حسین(ع) می پردازد، در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: امام حسین(ع) بحث آزادی ، آزادی خواهی و مبارزه با فساد فرهنگی و اقتصادی را در سال های دور و در شرایطی خاص و دشوار مطرح کرد و به پای آن ایستاد، پس این موضوعات بسیار مهم است و پرداختن به آن مهمتر، پس برگزاری جشنواره "چهل چراغ" از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: واقعیت این جا است که بسیار دیر شروع کردیم، اما برگزاری جشنواره "چهل چراغ" می تواند نقطه عطفی باشد و با حمایت های لازم به اهداف والا در راستای اشاعه ابعاد گوناگون زندگی و اندیشه امام حسین(ع) بین مردم ایران و جهان دست پیدا کند.

لشکری قوچانی ادامه داد: اصل و اساس حکومت ما بر پایه همان شعار معروف "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است که می توان گفت سرمنشا آن از زندگی ائمه اطهار ما و بخصوص امام حسین(ع) است، پس هر حرکتی که در این راستا صورت بگیرد بازخوردهای مثبت فراوانی خواهد داشت.

این تهیه کننده در مورد مردمی برگزاری جشنواره "چهل چراغ" عنوان کرد: چنین جشنواره هایی که خودجوش، مردمی و در بخش خصوصی برگزار می شود، نیازمند حمایت های مردمی است و اشاعه آن برای فرهنگ و سینمای ما مفید خواهد بود، اما اگر دولت وارد شود از موفقیت آن کم خواهد شد، چون دولت نگاه دولتی دارد و طبق اهداف خود پیش می رود که سودمند نخواهد بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی "خط ویژه" اظهار داشت: تنها انگیزه ما برای زندگی کردن استقلال و آزادی است که در جشنواره "چهل چراغ" گنجانده شده است و اگر رعایت کنیم جامعه ای همیشه سالم از هر جهت را پیش رو داریم، اما اگر لطمه بخورد عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: امنیت کشور ما زبانزد است و این امنیت براساس رشادت ها، جوانمردی ها و ایثار انسانهای بزرگی مانند امام حسین (ع) در ادوار مختلف بوجود آمده است، بزرگانی که بسیاری از آنها را به چشم ندیدیم، اما میراث گرانبهایی از آنها به جا مانده است ، پس اگر جشنواره هایی مانند "چهل چراغ" با این رویکرد را گسترش ندهیم جای نگرانی پیش می آید تا از درون پوسیده شویم، پوسیده شدنی که فشار آن از بیرون و از سمت بیگانه ها کمتر خواهد بود.

لشکری قوچانی ادامه داد: :باید توجه کنیم که رشادت ها و جوانمردی های امام حسین(ع) قدیمی نمی شود و همیشگی است و باید در فیلمها با نگاه مرکزی و متناسب با حال و روز جامعه حتما نشان داده شود، با این روند و از این منظر می توان اقدام برگزاری جشنواره "چهل چراغ" را با ارزش خواند.

وی تصریح کرد: جدا از همه بحث هایی که در مورد آن صحبت کردم، مهمترین ویژگی اباعبدالله پرداختن به موضوع حرام و حلال بود که مهمترین نیاز جامعه امروز ما محسوب می شود و به معضل فرهنگی ما ربط پیدا می کند، پس هرچه سریع تر در ترمیم آن اقدام کنیم و به آن بپردازیم بهتر خواهد بود.

تهیه کننده "کوچه بی نام"عنوان کرد: امام حسین(ع) شب عاشورا در آن موقعیت اضطراری بحث حرام و حلال را بین یارانش مطرح کرد، پس می توان نتیجه گرفت این موضوع چقدر اهمیت داشته است و به نظرم اگر نتوانیم حرام و حلال را تفکیک کنیم، بزرگترین لطمه را خواهیم زد، پس با برگزاری جشنواره "چهل چراغ" و نگاه به این مفاهیم اساسی می توانیم رسالت امام حسین(ع) در این زمینه را در میان مردم بسط و گسترش بدهیم.

لشکری قوچانی در بخش پایانی صحبت های خود خاطرنشان کرد: می توان گفت از بین رسالت های مهم امام حسین(ع) بحث آزادگی و حرام و حلال از اهمیت زیادی برخوردار است که باید رعایت شود خود من از همین جا در خصوص حمایت از افرادی که در این دو بخش طرح و موضوعی در جهت ساخت فیلم دارند اعلام آمادگی می کنم.

502502

کد خبر: 619574

وب گردی

وب گردی