فهرست 10 کمپانی مشهور جهان

موسسه Reputation Institute همه ساله فهرستی از مشهورترین کمپانی های جهان را از دید افکار عمومی و بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون محصولات و خدمات، نوآوری، شرایط محل کار، مدیریت، تعامل با شهروندان، رهبری و عملکرد منتشر می کند که در ادامه قصد داریم نیم نگاهی به این لیست و شرکت های منتخب بیاندازیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تک شات، در صدر این فهرست کمپانی ساعت ساز و خوش نام رولکس (Rolex) جای گرفته که توانسته است بالاتر از شرکت های صاحب نامی همچون والت دیزنی، گوگل و بی ام و، این عنوان را از آن خود کند. شرکت شکلات سازی The Hereshry نیز در صدر محبوب ترین کمپانی های ایالات متحده آمریکا جای گرفته است اما از آن جایی که از شهرت چندانی در سطح جهان برخوردار نیست، نتوانست خود را در جمع 10 شرکت برتر جای دهد.

10. اپل (Apple)

نتایج پژوهش های صورت گرفته در سال های اخیر نشان می دهد که شهرت اپل روز به روز در حال کاهش است. این کمپانی در سال 2014 در جایگاه هفتم قرار داشت و رتبه آن در سال 2015 به هشتم و امسال نیز به دهم تنزل پیدا کرد.

9. سونی (Sony)

کمپانی سونی ثابت کرده است که یک برند جهانیست. محصولات این شرکت در بسیاری از کشورهای جهان عرضه می شود و توانسته است با تبلیغات و البته ارایه دستگاه هایی مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا، بخش قابل توجهی از بازار را از آن خود کند.

8. کانن (Canon)

کانن به عنوان سومین شرکت مشهور در اروپا، خاورمیانه و آفریقا محسوب می شود و در جهان در رده هشتم ایستاده است. این کمپانی در حال حاضر لقب بزرگ ترین تولید کننده دوربین و پرینتر در جهان را به دوش می کشد و تلاش کرده است تا دامنه فعالیت های خود را گسترش دهد. این شرکت به تازگی اعلام کرد که قصد دارد در آینده ای نزدیک، بخش قطعات پزشکی کمپانی توشیبا را به مبلغ 6 میلیارد دلار خریداری نماید.

7. مایکروسافت (Microsoft)

مایکروسافت پس از یک سال غیبت در لیست 10 کمپانی مشهور جهان، باری دیگر به این جمع بازگشت. این شرکت در حال حاضر، به عنوان سومین کمپانی مشهور در آسیا محسوب می شود و توانسته است در طی یکی دو سال اخیر، با تولید تبلت های جداشدنی بیش از پیش بر میزان محبوبیت خود بیافزاید و رقیب سنتی خود یعنی اپل را پشت سر بگذارد. پیش بینی می شود که این شرکت بتواند تا سال 2020، چیزی حدود 74.6 درصد از بازار تبلت های جداشدنی جهان را در دست بگیرد. از دیگر بازارهای پرسود این شرکت نیز می توان به سیستم عامل ویندوز، اکس باکس و مایکروسافت آفیس اشاره کرد.

6. لگو گروپ (Lego Group)

در حال حاضر، کمپانی لگو به عنوان مشهورترین برند حوزه اروپا، خاورمیانه و آفریقا شناخته می شود. این کمپانی دانمارکی در زمینه طراحی و تولید اسباب بازی فعالیت می کند و توانسته است طرفداران زیادی را در بسیاری از کشورهای جهان به خود جذب کند.

5. دایملر (مرسدس بنز) - Dailmler

کمپانی دایملر جایگاه سوم خود در سال گذشته را از دست داد و امسال در رده پنجم ایستاد. این شرکت در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد که توانست در سال 2015، بیش از 2.9 میلیون خودرو را به فروش رساند که از افزایشی 12 درصدی در مقایسه با سال 2014 حکایت دارد. همچنین قرار است در آینده ای نزدیک، خودروی مرسدس کلاس اس به عنوان تاکسی اوبر مورد استفاده قرار گیرد و به گزارش Fortune، شرکت اوبر تعداد 100 هزار دستگاه از این خودرو را سفارش داده است.

4. بی ام و (BMW)

کمپانی بی ام و در سال گذشته در جایگاه نخست این رده بندی قرار داشت و اکنون با سه رتبه نزول، به جایگاه چهارمی رسید. این شرکت خودروسازی به تازگی تولد 100 سالگی خود را جشن گرفت و به همین مناسبت، از خودروی مفهومی جدید خود پرده برداشت.

3. گوگل (Google)

کمپانی گوگل در دو سال اخیر یعنی سال های 2014 و 2015، در رده دوم مشهورترین کمپانی های جهان قرار داشت و امسال جای خود را به والت دیزنی داد. این غول دنیای فناوری، امسال شاهد تغییرات بزرگی بود که از مهمترین آن ها قرار گرفتن زیر چتر حمایتی کمپانی مادر یعنی آلفابت بود. هم اکنون ساندار پیچای، مدیرعاملی این شرکت را بر عهده دارد.

2. والت دیزتی (Walt Disney)

این روزها کمتر کسی را می توان یافت که نام و آوازه کمپانی والت دیزنی را نشنیده باشید. شرکتی بزرگ که در زمینه تولیدات رسانه ای و همچنین سرگرمی فعالیت می کند و توانسته است با خدمات، مدیریت و عملکرد خیره کننده خود همواره یکی از برترین های جهان باشد.

1. رولکس (Rolex)

جایگاهی که هم اکنون رولکس بر آن تکیه زده و به عنوان مشهورترین کمپانی جهان شناخته می شود، بیشتر مدیون محصولات و خدماتیست که این شرکت به مشتریان خود ارایه می دهد. بازار ساعت های لوکس جهان در طی چند سال اخیر، با افت محسوسی همراه بوده و همین امر منجر به فروش پایین بسیاری از کمپانی های ساعت ساز سوییسی همچون رولکس، سوآچ و TAG Heuer شده است به طوری که میزان فروش این شرکت ها در بازار چین کاهشی 40 درصدی را تجربه کرد.
این شرکت برای اولین بار در سال 1905 و در شهر لندن تاسیس شد و در پایان جنگ جهانی دوم به کشور سوییس منتقل شد.

20104

کد خبر: 619610

وب گردی

وب گردی