بارش شدید باران موجب جاری شدن سیل در برخی روستاهای بخش خلیفان شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا؛ بخشدار خلیفان گفت: بارش باران که از شب گذشته در این منطقه آغاز شده و از ظهر یکشنبه بر شدت آن افزوده شده است، همچنان ادامه دارد و موجب طغیان آب رودخانه فصلی خلیفان و جاری شدن سیل در برخی روستاهای این بخش از جمله روستاهای «پاژبرد» ، «گاومیشان» و « کلتپه» شده است.

قادر معروفیان افزود: به رغم این حادثه خوشبختانه خسارت های جدی تا این لحظه به اراضی کشاورزی و ابنیه های فنی این روستاها وارد نشده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه جریان سیل تا کنون خسارت جانی نداشته است و تنها موجب آبگرفتگی برخی باغات و محورهای روستایی شده است.

معروفیان گفت: با بازدیدهائی که با همکاری کارشناسان ستاد بحران این شهرستان از روستاهای بخش خلیفان به عمل آمده است فعلا خطری روستاهای این بخش را تهدید نمی کند.

وی افزود: تنها در روستای «خانگی منگور» ساکنان چند منزل مسکونی که در حاشیه و بستر رودخانه واقع شده اند برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از تداوم بارندگی ها تخلیه و به نقاط دیگر انتقال داده شده اند.

میزان بارش باران که بر اساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد در ایستگاه «کله کاوی» واقع در بخش خلیفان از روز گذشته تا لحظه مخابره خبر به بیش از 110 میلی متر رسیده است.

بارش ها در برخی ارتفاعات مهاباد نیز به صورت برف گزارش شده است.

بخش خلیفان مهاباد در 40 کیلومتری مسیر مهاباد به سردشت واقع شده و دارای 107 روستای است.

ورود یک سامانه قوی بارشی به آذربایجان غربی به ویژه مناطق جنوبی این استان موجب بارش های خوبی از عصر روز شنبه در این مناطق شده است که همچنان ادامه دارد.

به گزارش اداره هواشناسی مهاباد اوج فعالیت این سامانه مدیترانه ای امروز (یکشنبه) تا اواخر فردا دوشنبه خواهد بود.

۴۷۴۷

کد خبر: 619642

وب گردی

وب گردی