ال‌جی به پرداخت 3.5 میلیون دلار محکوم شد!

نماینده شرکت کره‌ای ال‌جی مستقر در ایالات‌متحده که با نام LG Electronics شناخته می‌شود، روز گذشته به جرم نقض حقوق پتنت‌های شرکت کانادایی Core Wireless در حوزه رابط کاربری گوشی‌های هوشمند به پرداخت مبلغ 3.5 میلیون دلار محکوم گردید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارنت، شاید بارها و بارها اخباری در رابطه با محکومیت غول‌های بزرگ گوشی سازی اپل و سامسونگ را به دلیل نقض حقوق پتنت‌های شرکت‌های زیردستی شنیده باشید، با این حال این بار جزو معدود دفعاتی است که شرکت کره‌ای ال‌جی به این اتهام محکوم به پرداخت غرامت شده است.

در هر حال هیئت‌منصفه دادگاه حوزه شرقی تگزاس، ال‌جی را به پرداخت 3.5 میلیون دلار غرامت محکوم کرده است که به بر اساس پرداخت 10 سنت به ازای هر گوشی همراه فروخته شده ساخت این شرکت کره‌ای در ایالت مذکور محاسبه شده است. مدیرعامل شرکت کانادایی John Lindgren، پس از صدور حکم نهایی از دادگاه در راستای احترام نهادن به حقوق این شرکت و سرمایه گذاری‌های آن در بخش Core Wireless تشکر نمود.

جالب است که بدانید شرکت کانادایی سابقه دیرینه‌ای در بحث دریافت غرامت از غول‌های بزرگ سخت‌افزاری به خاطر نقض پتنت‌هایش داشته است. به عنوان مثال در سال 2012 این شرکت پرونده‌ای را بر علیه اپل به جریان انداخته بود که اگرچه در آن هیئت‌منصفه به نفع کوپرتینوها رأی صادر کردند، با این حال Core Wireless تقاضای غرامت 10 میلیون دلاری را ارائه کرده بود.

در هر حال آن‌طور که به نظر می‌رسد ال‌جی تا سال 2027 در ازای هر گوشی ساخت این شرکت که در آن از پتنت‌های Core Wireless استفاده شده باشد، بایستی 10 سنت را به حساب شرکت کانادایی واریز نماید.

20103

کد خبر: 619671

وب گردی

وب گردی