تشکری هاشمی:  ایجاد LRT در منطقه 12نیاز به تصویب شورای شهر دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که ایجاد LRT یا قطار سبک شهری در منطقه 12 تهران نیاز به تصویب توسط شورای اسلامی شهر تهران دارد، به تشریح جزییات ایجاد این وسیله حمل و نقلی پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از افکارخبر سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیشنهاد ایجاد LRT یا قطار سبک شهری در برنامه سال آینده شهرداری تهران گفت: این موضوع نیاز به تصویب در شورای اسلامی شهر تهران دارد. اما این قطار عمدتا با هدف پوشش پیاده راه ها،ایجاد جذابیت های توریستی و اتصال ایستگاه ها به یکدیگر و نیاز سالمندان و کودکان به استفاده از نوعی وسیله حمل و نقلی در محدوده بازار تهران پیش بینی شده است.

او با اشاره به این که در گام اول ایجاد حدود 5 کیلومتر LRT پیش بینی شده است، گفت: ممکن است در صورت استقبال و مناسب بودن شرایط این خط تا 15 کیلومتر نیز در گام نخست توسعه یابد.

تشکری هاشمی با اشاره به این که احتمالا این وسیله حمل و نقلی با چرخ ها و تشکیلات سنگینی که در دنیا مرسوم است ایجاد نشود، ادامه داد: هر چند هنوز در این مورد تصمیم گیری نهایی صورت نگرفته است اما با توجه به بافت تاریخی منطقه به دنبال استفاده نوعی از تکنولوژی روز هستیم که کم صدا با وزن کم و در عین حال با جذابیت گردشکری بالا باشد.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که این LRT برای اجرا در تمامی منطقه 12 و نه تنها در بافت تاریخی منطقه پیشنهاد شده است، گفت: در مجموع 15 کیلومتر قطار سبک شهری در این منطقه پیشنهاد شده است در صورتی که استقبال مردمی در این مورد صورت گیرد و نیز شهرداری برای اجرای پروژه از منابع مالی کافی از برخوردار باشد احتمال توسعه آن به سایر معابر در منطقه نیز وجود دارد.

او با اشاره به این که در صورت تصویب این پروژه در قالب بودجه سال 95 فاز اول آن در سال آتی به اجرا در می آید، گفت: با توجه به این که اجرای پروژه LRT کم هزینه تر از مترو است، پیش بینی می شود هزینه آن در هر کیلومتر عددی بین 30 تا 40 میلیارد تومان باشد.هر چند در مرحله عملیاتی و در مذاکره با پیمانکاران عدد نهایی اجرای پروژه مشخص می شود.

105105

کد خبر: 619679

وب گردی

وب گردی