سال گذشته 188 حلقه چاه نفت و گاز حفر شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر 188 حلقه چاه نفت و گاز به وسیله ناوگان این شرکت در سال 1394 در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد که نسبت به سال پیش از آن 28 حلقه بیشتر بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرکت ملی نفت ایران، «حیدر بهمنی» مجموع طول حفاری انجام شده برای 188 حلقه چاه را 356 هزار و 290 متر اعلام کرد.
بهمنی گفت: شمار چاه های حفاری شده در این مدت 28 حلقه نسبت به سال پیش از آن افزایش داشت.
وی افزود: از این شمار، 97 حلقه توسعه ای توصیفی، سه حلقه اکتشافی و 88 حلقه تعمیری بود.
به گفته این مقام مسئول، 114 حلقه از این چاه ها در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 15 حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، 16 حلقه در شرکت نفت فلات قاره، 37 حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در شرکت نفت گاز اروندان، دو حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و سه حلقه به صورت پروژه ای حفر شد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: حفاری 32 حلقه چاه در مدت پیشگفته، 498 روز زودتر از برنامه تعریف شده از سوی شرکت های متقاضی به پایان رسید که از نظر تولیدی شدن زودهنگام چاه، ترخیص دکل و شتاب بخشی به اجرای پروژه های حفاری از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است.
بهمنی از انجام موفق هشت هزار و 389 مورد خدمات فنی و ویژه در سال 1394 خبر داد و اضافه کرد: سیمان کاری و اسیدکاری چاه، لوله گذاری چاه، نصب آویزه، چاه پیمایی، تکمیل و آزمایش چاه، تعیین بهره دهی چاه، حفاری جهتدار، حفاری با هوا، تزریق نیتروژن، حفاری زیر فشار تعادل، لوله مغزی سیار و نمودارگیری درون چاهی و سطحی از خدماتی است که در این مدت همسو با عملیات حفاری از سوی این شرکت ارائه شد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: 170 عملیات جابجایی دکل های حفاری در مناطق خشکی در سال 1394 انجام شد.
گستره عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران از شمالی ترین مناطق سرخس خانگیران، مرکزی، غرب، جنوب غرب تا جنوبی ترین مناطق (خلیج فارس و پارس جنوبی) در بیش از ١٠ استان کشور است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری ایران ٧٤ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین خشکی و دریایی در اختیار دارد و توانایی ارائه همزمان افزون بر 20 نوع خدمات تخصصی فنی در صنعت حفاری را داراست.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نهم فروردین ماه گفت: شرکت ملی حفاری ایران در هفته نخست سال 13٩٥، حفاری پنج هزار و ٤٤٨ متر از چاه های نفت و گاز را در کارنامه کاری خود ثبت کرد.
وی گفت: اواخر پارسال، یک دکل حفاری تازه به ناوگان این شرکت اضافه شد و دکل حفاری «95 فتح» نیز هم اکنون در حال جابجایی و استقرار در موقعیت تعیین شده است که با عملیاتی شدن آن، شمار دستگاه های حفاری فعال این شرکت به 75 دکل می رسد.

102

کد خبر: 619695

وب گردی

وب گردی