لزوم خرید الحاقیه افزایش دیه بیمه شخص ثالث در آستانه نخستین ماه حرام

دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات بیمه ای بیمه ایران در آستانه بیست و یکم فروردین و حلول ماه رجب که نخستین ماه حرام در سال 1395 به شمار می رود، توجه شهروندان به خرید الحاقیه افزایش دیه بیمه شخص ثالث را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ماه های حرام نرخ دیه در بیمه شخص ثالث افزایش می یابد و طبق نرخ بیمه مصوب محاسبه می شود.
مطابق با ماده 299 مجازات اسلامی، ماه های حرام هجری قمری در سال 1395 به ترتیب عبارت است از: رجب (بیست و یکم فروردین تا هجدهم اردیبهشت)، ذی القعده (چهاردهم مرداد تا دوازدهم شهریور)، ذی الحجه (سیزدهم شهریور تا یازدهم مهر) و محرم (دوازدهم مهر تا دهم آبان).
بر پایه مصوبه بیمه مرکزی، نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال 1395 15 درصد یافت؛ به طوری که امسال دیه هر فرد در ماه عادی یک میلیارد و 900 میلیون ریال است که در ماه های حرام به دو میلیارد و 530 میلیون ریال افزایش می یابد.
به گزارش انجمن صنفی شرکت های نمایندگی بیمه ایران، دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات بیمه ای بیمه ایران تاکید کرد همه بیمه شدگان شخص ثالث اتومبیل باید نسبت به خرید الحاقیه افزایش دیه اقدام کنند تا در زمان بروز حوادث جانی، عهده دار بخشی از خسارت دیه نشوند.
«سعید وصال» تاکید کرد امسال الحاقیه های افزایش دیه بیمه شخص ثالث رایگان نخواهد بود.
وی گفت: برخلاف سال 1394 که شرکت های بیمه به اعمال افزایش دیه بدون دریافت حق بیمه اضافی موظف شدند امسال بنا بر تناسب افزایش دیه باید حق بیمه پرداخت شود.
وصال افزود: به سبب آمار بالای کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در کشور، اهمیت بیمه شخص ثالث و توجه به کامل بودن پوشش های آن، بیش از پیش نمود می یابد.
وصال از نرخ شکنی غیرفنی و اعمال غیرقانونی تخفیف یا حتی کم فروشی تعهد سرنشین خودرو در برخی شرکت های بیمه ای انتقاد کرد و اعمال نرخ های یکسان اعلام شده از سوی بیمه مرکزی در سال 1395 را سبب از بین رفتن رقابت ناسالم و ارائه کردن خدماتی مانند فروش اقساطی بیمه نامه شخص ثالث و پرداخت بموقع خسارات دانست.

102

کد خبر: 619796

وب گردی

وب گردی