تخصیص بودجه 140 میلیاردی برای تجهیز کارگاه مدارس

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ، از تخصیص بودجه 140 میلیاردی برای تجهیز کارگاه و آزمایشگاه مدارس خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت مدارس با تامین تجهیزات کمک آموزشی گفت: مجموع پولی که برای تجهیزات در ردیف های بودجه در دوره ابتدایی و متوسطه دیده شده است 140 میلیارد تومان است که بخشی از این مبلغ به استان ها تخصیص یافته و استان ها در حال خرید و تجهیز هستند. بنابراین بیش از 140 میلیارد تومان برای تجهیز کارگاهی ، آزمایشگاهی مدارس در نظر گرفته شده است.

او گفت:با توجه به اینکه کیفیت یادگیری به عنوان یکی ازسیاست های جدید دولت دنبال می شود و رویکردی که وزیر اموزش و پرورش هم به آن تاکید دارد، لازمه این ارتقای کیفیت ،وجود امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی است که در حال سرمایه گذاری در این امر هستیم. بنابراین امیدواریم با تخصیص مابقی بودجه در چند ماه آینده بتوانیم تمام تجهیزات لازم را خریداری کنیم.

او با اشاره به اجرای هدایت تحصیلی در پایان پایه نهم گفت: در آیین نامه جدید ، هدایت تحصیلی بر مبنای علاقه ،استعداد ،امکانات و نیاز تعریف می شود ولازم است مدیران و معاونین دوره اول متوسطه با موضوع هدایت تحصیلی آشنا شوند.

زرافشان با بیان اینکه علاقه و استعداد مربوط به دانش آموز است و امکانات و نیاز سنجی در حیطه کار دولت، اگفت : علاقه و استعداد دانش آموزان باید بر اساس امکانات و نیاز موجود کنترل شود و در هدایت تحصیلی هنجارهای استانی در نظر گرفته شود.

20103

کد خبر: 619822

وب گردی

وب گردی