عدالت محوری در خوابگاه های دانشجویی با رتبه بندی

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم از رتبه بندی خوابگاه های دانشجویی به منظورعدالت محوری خبر داد و گفت: براساس رتبه بندی خوابگاهی فقط 5 درصد از خوابگاه‌های دانشجویی کشور در رتبه برتر A قرار گرفته‌اند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره آخرین وضعیت خوابگاه‌ها و ساخت خوابگاه‌های جدید گفت: در بحث خوابگاه‌ها درسال 94 بحث ساماندهی خوابگاه‌های مراکز غیر دولتی را داشتیم که آیین نامه آن از سوی وزیرعلوم ابلاغ شد و شورای ارزیابی در استان‌ها نیز هم اکنون در حال ساماندهی هستند.

یزدانمهرگفخوابگاهت: در سال ۹۴ برخی دانشگاه‌ها ظرفیت مازاد داشتند و به دانشجویانی که پشت در خوابگاه‌ها مانده بودند یک کمک رهن داده شد و مشکل خوابگاه برخی افراد تا حدودی حل شد و در سال ۹۵ هم این روند ادامه خواهد داشت.

او بااشاره به بحث رتبه بندی خوابگاه ها گفت: بحث رتبه بندی خوابگاه های دانشگاهی از ابتدا جزو برنامه‌های ما بوده و هم اکنون حدود 1هزار و 16 خوابگاه دولتی در کشور وجود دارد که از همه این خوابگاه ها اجاره بهای یکسانی دریافت و این خلاف عدالت محسوب می‌شود .

او گفت: براساس برنامه ریزی دبیران مناطق، خوابگاه ها در قالب 7 شاخص و 52 زیرشاخص تقسیم شدند که این تقسیم بندی ها بر اساس مقاومت و قدمت ساختمان، سامانه های سرمایشی و گرمایشی و سایر مباحث فنی یک ساختمان بوده است.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به اینکه چند درصد از خوابگاه ها در رتبه A(بهترین خوابگاه‌های دانشجویی) قرار دارندگفت: براساس رتبه بندی فقط 5 درصد از خوابگاه‌های دانشجویی کشور در رتبه برتر A ، 25 درصد در رتبه B، 34 درصد در رتبه C، 28 درصد در رتبه D و 8 درصد در سطح F قرار گرفته اند.

یزدان مهر گفت: براساس این رتبه بندی، دانشجو حق انتخاب خوابگاه مورد نظر خود را دارد و عدالت محوری در بحث خوابگاه ها حاکم می شود.

20103

کد خبر: 619825

وب گردی

وب گردی