پرداخت صدقه به روش پیامکی با ارسال پیامک به ۸۸۷۷/سال ۹۴ ایرانیان نزدیک به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان صدقه داده اند

کمیته امداد اعلام کرد: پرداخت صدقه به روش پیامکی با ارسال پیامک به ۸۸۷۷ امکان پذیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر با توجه به اهمیت بهره گیری از فناوری های جدید و لزوم کاهش هزینه های مرتبط با نیروی انسانی و تجهیزات در جمع آوری کمک های مردمی، کمیته امداد اقدام به راه اندازی سامانه پیامکی با سر شماره ۸۸۷۷ کرده است.

سامانه پیامکی با سر شماره ۸۸۷۷ به عنوان یکی از روش های نوین در پرداخت کمک های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل فعال شده است. در این روش با ارسال عدد یک به شماره ۸۸۷۷ و انتخاب یکی از سه گزینه ۱۰۰ تومان،۳۰۰ تومان و ۵۰۰ تومان برای هر روز امکان پرداخت کمکهای مردمی میسر شده است.

بر اساس توافقات صورت گرفته و نیزهمراهی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی این اپراتورها صورت گرفته است ،مبلغ پرداختی عینا صرف امور خیریه و در سرفصل های مصوب از جمله ایتام و محسنین، تامین جهیزیه، بهداشت و درمان،مسکن، فرهنگی و آموزشی و اشتغال نیازمندان هزینه خواهد شد.

پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهره گیری از فناوری های جدید برای تسهیل پرداخت کمک های مردمی، شفاف سازی هزینه کردها از طریق ارسال گزارش ماهیانه و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد راه اندازی شده است.

پیش از این رئیس کمیته امداد در نشست خبری خود در اسفند ۹۴ در خصوص استفاده از روش های نوین جمع آوری کمک های مردمی و بهسازی در روش های پیشین ، سامانه صدقه پیامکی را نخستین اقدام جدی بعد از راه اندازی Ussd و شماره گیری از طریق #۸۸۷۷ *عنوان و با توجه به فرسودگی صندوق های صدقات در سطح شهر و کاهش آسیب ها از جمله دستبرد به آنها بر ضرورت بهره گیری از فناوری های جدید برای تسهیل پرداخت کمک های مردمی در راستای مسئولیت های اجتماعی این نهاد برای حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر تاکید کرده بود.

شایسته ذکر است در سال ۹۴ ایرانیان نزدیک به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان صدقه داده اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته آن رشد۱۰ درصدی داشته است.

105105

کد خبر: 619870

وب گردی

وب گردی