در سال جدید دسترسی  بیماران ام اس  به دارو و درمان  آسانتر شود/لزوم ایجاد تسهیلات توانبخشی برای ام اسی ها

مدیر عامل انجمن ام اس گفت: امیدورایم در سال 95 بیماران مبتلا به ام اس که نیاز به امکانات توانبخشی دارند بتوانند با کیفیت و شرایط مناسب این امکانات و تسهیلات را دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا سید حسین وزیری مدیر عامل انجمن ام اس گفت: در سال 95 امیدورایم در درجه اول برای بیماران مبتلا به ام اس شرایطی فراهم شود که دسترسی بیماران به پزشک و امکانات دارویی و درمانی آسانتر شود و از این نظر دغدغه ای نداشته باشند.

او افزود: نگرانی از عدم امکان دسترسی به خدمات دارویی و درمانی برای بیماران ام اس در حکم سم است و نگرانی از این موضوع باعث تشدید بیماری می شود بنابراین باید تلاش شود دسترسی این بیماران به دارو و درمان هرچه آسانتر شود.

وزیری گفت: مساله دیگری که امیدورایم در سال 95 برای بیماران مبتلا به ام اس برطرف شود توانبخشی و فراهم کردن شرایطی است که بیمارانی که نیاز به امکانات توانبخشی دارند بتوانند با کیفیت و شرایط مناسب این امکانات و تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر عامل انجمن ام اس گفت: در زمینه دارو ها سال 94 مساله مهمی وجود نداشت البته هزینه دارو های خارجی همچنان زیاد است و تهیه آن ها برای بیماران غیرممکن است و باید شرایطی فراهم شود از طریق بیمه که بیمارانی که ناچارند از داروی خارجی استفاده کنند توانایی تهیه اش را داشته باشند.

او ادامه داد: البته انجمن تا حد امکان به بیماران مبتلا به ام اس از نظر تهیه دارو کمک می کند ولی این مقدار تکاپوی نیاز های این بیماران نیست. ما امیدواریم در سال 95 شرایط بهتری با توجه به موقعیتی که کشور پیدا کرده است در جهان از نظر اجرای برجام فراهم شود و نتایج خوبی برای بیماران به خصوص بیماران ام اس داشته باشد و بیماران با تسهیلات بیشتر مواجه شوند که قطعا در بهبودی آن ها موثر خواهد بود.

وزیری گفت: قطعا وزارت بهداشت و دولت محترم به فکر این قشر از جامعه خواهد بود و ما تمام تلاش خود را می کنیم که بتوانیم تسهیلات بیشتری را فراهم کنیم و امکانات بهتری را در اختیار این بیماران قرار دهیم و در سال آینده با گسترش طرح مراقبت جامع از بیمارن ام اس و ایجاد چند مرکز توانبخشی جامع بخشی از نیاز های این جامعه عزیز و محترم را فراهم کنیم .

105105

کد خبر: 619909

وب گردی

وب گردی