وزیر راه: آیین نامه اجرایی قانون ساخت آزادراه ها اصلاح شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش زیرساخت، آیین نامه اجرایی قانون ساخت آزادراه ها که قانون مشارکت در حمل ونقل است اصلاح و به همه بخش های حمل ونقل تعمیم داده شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «عباس آخوندی» افزود: سال 1394 به لحاظ کمبود منابع مالی سال دشواری بود؛ به طوری که دولت از نظر مشکل مالی، سختی های زیادی را متحمل شد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد در مدیریت مالی دولت باید بازنگری شود و اضافه کرد: قیمت گازوییل نسبت به بنزین در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین است.
وی ادامه داد: با قیمت کنونی گازوییل با مشکل ساختاری زیادی روبروییم و تا این موضوع درست نشود تعادل بین ریل و جاده تنظیم نمی شود و رقابت معناداری صورت نمی گیرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون 217 هزار کیلومتر جاده در کل کشور وجود دارد که میزان هزینه نگهداری آنها رو به افزایش است.
آخوندی یادآوری کرد وزیر راه و شهرسازی افزود: نگاه ها در حوزه حمل ونقل، دولتی بوده و ظرفیت های تجاری در بخش حمل و نقل مورد توجه قرار نگرفته است.
وی اضافه کرد: استفاده از این ظرفیت های تجاری می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند و بر این اساس لازم است از ظرفیت های واقعی تجاری جاده، ریل، هوایی و دریایی به طور کامل استفاده شود.
همچنین وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: همانطور که در آزادراه ها عوارض دریافت می شود در همه بخش های هوایی، دریایی و ریلی نیز این مورد انجام خواهد شد.
بر پایه آمارهای منتشر شده، طول راه­های جاده­ای کشور 217 هزار کیلومتر برآورد می شود که به طور تقریبی یک درصد آن آزادراه، هفت درصد بزرگراه، 10 درصد راه اصلی، 22 درصد راه فرعی و 60 درصد راه روستایی است.

102/601

کد خبر: 619924

وب گردی

وب گردی