عید دیدنی در مرکز  نگهداری معلولان ذهنی نرگس/هفت‌سین نرگسی‌ها

همه‌شان لباس‌های نویی را که بابای مرکز برایشان خریده به تن کرده‌ و آماده بوده‌اند برای عکس گرفتن و آمدن مهمان ویژه‌شان تا دور سفره هفت‌سین جشن بگیرند. تمام دنیا در خنده‌ها و عجله‌ای که برای گرفتن عکس داشتندخلاصه شده بود.

به گزارش ایسکانیوز مژده لواسانی که از در وارد شد، فرشته‌ها خوشحال از آمدن مهمان، دورش جمع شدند و با ذوق و شوقی عجیب سلام می‌کردند و اسم‌هایشان را به او می‌گفتند. اینجا محل نگهداری تعدادی فرشته است. کودکان معلول ذهنی که به زمین آمده‌اند تا مصداقی باشند برای ما آدم‌هایی که فرشته هارا ازنزدیک ندیده و فقط از آنها شنیده‌ایم. مجتمع بهزیستی نرگس در خیابان پارک وی در روزهای پایانی سال میزبان مجری صداوسیما، «‌مژده لواسانی» بود تا درکنار سفره هفت‌سین فرشته‌ها سال را به پایان برسانند.

همه‌شان لباس‌های نویی را که بابای مرکز برایشان خریده به تن کرده‌ و آماده بوده‌اند برای عکس گرفتن و آمدن مهمان ویژه‌شان تا دور سفره هفت‌سین جشن بگیرند. تمام دنیا در خنده‌ها و عجله‌ای که برای گرفتن عکس داشتندخلاصه شده بود. «مژده لواسانی» که از در وارد شد، فرشته‌ها خوشحال از آمدن مهمان، دورش جمع شدند و با ذوق و شوقی عجیب سلام می‌کردند و اسم‌هایشان را به او می‌گفتند. اینجا محل نگهداری تعدادی فرشته است. کودکان معلول ذهنی که به زمین آمده‌اند تا مصداقی باشند برای ما آدم‌هایی که فرشته هارا ازنزدیک ندیده و فقط از آنها شنیده‌ایم. مجتمع بهزیستی نرگس در خیابان پارک وی در روزهای پایانی سال میزبان مجری صداوسیما، «‌مژده لواسانی» بود تا درکنار سفره هفت‌سین فرشته‌ها سال را به پایان برسانند.

از همان ابتدای واردشدن ودیدن بچه‌ها تمام سعی خودش را کرد تا بغضش نترکد. تمام انرژی‌اش را گذاشت برای خنداندن و ذوق کردن بچه‌ها! بهت داشت و بغض از مادران و پدرانی که چنین فرشته‌هایی را رها کرده‌اند و حالا مادر و پدر این کودکان شده‌اند معلم‌هایشان و تمام دنیایشان چاردیواری ساختمان! لحظه آخر بالاخره بغض تاب نیاورد و با چندقطره اشک روانه شد برای حال و روزفرشته‌هایی که دنیا جای کوچکیست برای حضور آنها.

چیزی نمانده تا پایان سال و شروع بهترین و خوش‌ترین روزهای سال جدید. روزهایی که همه ما درکنار خانواده‌ها و عزیزانمان سپری خواهیم کرد و فرشته‌های مجتمع بهزیستی نرگس طبق روزهای دیگر سال در چاردیواری مجتمع. اگر فقط یکبار از نزدیک این فرشته‌ها را ببینید صدای خنده‌های از ته دلشان با دیدن مهمان‌هایی که به آنها سر می‌زنند، در تمام ٣٦٥روز سال در گوشتان خواهد پیچید.

معلمشان می‌گفت، بچه‌ها نیاز به‌ترحم و دلسوزی ندارند. فرشته‌ها حالشان بهتراز همه ما آدم‌هاست. پس دلمان به حال خودمان بسوزد که نمی‌دانیم در این دنیا چندچندیم. اینها تکلیفشان مشخص است. شاید از نظرذهن و جسم کم‌توان باشند اما مصداق بارز فرشته‌های خداروی زمین‌ هستند. فرشته‌ها بی‌هیچ چشمداشتی محبت و احساسشان را نثار آدم‌ها می‌کنند.‌کاری که این روزها آدم‌ها فراموش کرده‌اند.

عکسشان را که کنار سفره هفت‌سین گرفتند، اصرار داشتند که به طبقه بالابرویم و به اتاق‌هایشان سر بزنیم. 2 اتاق بزرگ با تعدادی تختخواب دوطبقه و همه‌شان به‌ترتیب کنارهم نشستند و به گفته معلمشان که با نظم و‌ ترتیب بنشینید، دست به سینه منتظر آمدن مهمانشان به اتاق بودند.

با واردشدن «مژده لواسانی»شادی فرشته‌ها کامل شد. خنده‌های ازته دل و اصرارشان برای نشستن مژده لواسانی بر تخت هرکدامشان گواه این قضیه بود. دست زدن و جیغ کشیدنشان هنگام یک، دو، سه گفتن عکاس و فشار دادن دکمه دوربین، تمام دنیای کوچک اما دل بزرگ فرشته‌ها را برای همیشه ثبت کرد.

عاطفه صبور- سرویس اجتماعی

105105

کد خبر: 619961

وب گردی

وب گردی