برنامه «طبیعت سطل زباله نیست» در جنگل فندقلو برگزار می شود

عضو انجمن مهر امید و مدیر اجرایی برنامه «طبیعت سطل زباله نیست» با اعلام این خبر گفت: این برنامه روز 13 فروردین همزمان با روز طبیعت در جنگل فندقلو اجرا می شود.

محمد صادقی اصل در جلسه هماهنگی برنامه با اعلام این خبر افزود: این برنامه به همت انجمن مهر امید و با مشارکت شهرداری نمین و اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در آئین سنتی 13 بدر، با طبیعت به نامهربانی رفتار می شود، تصریح کرد: هر زباله ای که در طبیعت رها می شود، زخمی بر پیکر زمین می زند و این زخم به مرور در زندگی اعضای جامعه تاثیر منفی می گذارد.

صادقی اصل با بیان اینکه این برنامه با شعار «دوستدار طبیعت باشیم» اجرا می شود، اضافه کرد: در این برنامه تلاش می شود که با توزیع کیسه های زباله و اقلام تبلیغی مردم را به مشارکت در عدم رهاسازی زباله در طبیعت تشویق کرد.

مدیر اجرایی برنامه «طبیعت سطل زباله نیست» افزود: هر ساله شاهد رهاسازی زباله های تولیدی از طرف مسافران در طبیعت هستیم در حالی که روز 13 فروردین بنام روز طبیعت نامگذاری شده است و باید در این روز بیشتر از روزهای دیگر به تکریم طبیعت پرداخت هر چند که ما معتقدیم باید هر روز با طبیعت مهربان باشیم.

صادقی اصل ابراز امیدواری کرد: با مشارکت مردم که همیشه در کنار نهادهای مدنی بوده اند، بتوان تا مقدار قابل توجهی از حجم زباله های رهاشده در طبیعت کاست.

وی با بیان اینکه شهرداری نمین برای آماده سازی جنگل فندقلو به منظور میزبانی از میهمانان در روز 13 بدر، روز 12 فروردین اقدام به پاکسازی و جمع آوری زباله خواهد کرد، گفت: در این کار هم اعضای انجمن مهر امید در کنار زحمت کشان شهرداری نمین خواهد بود و در این کار مشارکت خواهد کرد.

عضو انجمن مهر امید یاداور شد: استقبال شهرداری نمین و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از این برنامه و همکاری های آنها سبب می شود که این سازمان مردم نهاد برای برگزاری برنامه های زیست محیطی انگیزه بیشتری داشته باشد.

کد خبر: 619968

وب گردی

وب گردی