اقدامات دانشگاه آزاد در جهت ترمیم رشته‌های دارای نقص

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان فرصت 6 ماهه‌ای که تا پایان شهریور 95 جهت رفع نقص رشته‌های این دانشگاه باقی مانده است از اقدامات این دانشگاه جهت ترمیم وضعیت رشته‌ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص رفع مشکلات و نواقص رشته‌های این دانشگاه که طبق مهلت اعلام شده باید تا شهریور 95 رفع نقص شوند، گفت:جذب هیات علمی به نوبه خود می تواند در بهبود این مشکل کمک شایانی را انجام دهد که این امر طبق بند 1 در حال انجام است.

او ادامه داد:مهمترین عوامل برای تصویب رشته علاوه بر امکانات فیزیکی نیروی انسانی کافی است و با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه تا شهریور 95 کمبودهای موجود ترمیم شود، ما در این راستا اعضای هیات علمی مورد نیاز را در فراخوان 3 هزار و نهصد نفر اعلام کرده ایم که در تاریخ 30 ساله دانشگاهی بی سابقه است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با تاکید براینکه هیات علمی مهمترین عامل تصویب رشته است گفت:در کنار این کار، کارگاه ها راه انداز و آزمایشگاه ها( خصوصا راه اندازی ساها) نیز وجود دارند که این امکان را فراهم آورد تا کلیه محققین با استفاده از این کارگاها و سامانه ساها در سراسر کشور بتوانند از آن بهره‌مند شوند که به نوبه خود مهمترین قسمت سخت افزاری برای بهبود وضعیت تحصیلات تکمیلی از سال گذشته تاکنون بوده است و می توان گفت اکثر واحدهای دانشگاه آزاد به این سامانه( ساها) اتصال یافته‌اند.

او گفت: رشته‌هایی که دارای نقص بوده‌اند هم در مقطع کاردانی و هم کارشناسی وجود دارند اما مقدار آن در مقطع ارشد و دکتری بیشتر بوده است.

20103

کد خبر: 620022

وب گردی

وب گردی