ایران در کدام کشور از عربستان میزبانی می کند؟

خبرگزاری آلمان از موافقت فدراسیون فوتبال عمان با درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای میزبانی این کشور از بازی‌های تیم‌های ایرانی مقابل تیم‌های عربستانی‌ در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، پس از آنکه رأی نهایی AFC درباره اختلافات فوتبالی ایران و عربستان در نهایت به کشور ثالث ختم شد حال انتخاب کشور بی طرف به مسئله بزرگی مبدل شده است.

در حالیکه فدراسیون ایران، لبنان را به عنوان میزبان بازی های نمایندگان خود با عربستانی ها به AFC پیشنهاد داده بود اما AFC زیر بار این انتخاب نمی‌رود، سعودی‌ها از چند روز قبل با جوسازی های مختلف سعی بر آن داشتند که عمان را به عنوان گزینه پیشنهادی ایران نشان دهند.

امروز خبرگزاری آلمان (DPA) به نقل از منابع نزدیک به فدراسیون عمان ادعا کرد: فدراسیون عمان نامه ای را از فدراسیون ایران برای میزبانی بازی نمایندگانش با عربستانی ها در لیگ قهرمانان آسیا دریافت کرده است.

این منبع افزود: فدراسیون عمان این نامه ایرانی ها را بررسی و موافقت خود را رسما به فدراسیون ایران ابلاغ کرده است. در صورتی که AFC با این پشنهاد موافقت کند دو ورزشگاه که شامل استاندارد های کنفدراسیون فوتبال آسیا است را به عنوان میزبان این بازی مشخص خواهد شد. فدراسیون عمان دو ورزشگاه سلطان قابوس و السیب را برای این بازی ها تدارک خواهد دید. ظرفیت این دو ورزشگاه به ترتیب 35 هزار و 17 هزار نفر است.

امروز آخرین فرصت فدراسیون کشورمان است تا پیشنهاد رسمی خود را به AFC برای میزبانی بازی ها ارائه دهد زیرا عربستان سعودی بنا بر دلایل سیاسی چند وقتی است که برای شهروندان خود ویزای لبنان را صادر نمی کنند و به آنها اجازه رفتن به این کشور را نمی‌دهد و AFC باید موضع درست را در قبال بهانه های سیاسی آنها داشته باشد.

602/602

کد خبر: 620033

وب گردی

وب گردی