سوت کشیدن گوش هایتان را سرسری نگیرید

عارضه سوت کشیدن گوش ها را دست کم نگیرید و حتما برای درمان علت اصلی آن به متخصص مراجعه کنید

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، خواجوی متخصص گوش و حلق و بینی در رابطه با سوت کشیدن گوشها گفت: صدای وز وز گوشها دو نوع است، در نوع اول تنها خود بیمار این صدا را می‌شنود (شایع تر است) و نوع دوم صدای وز وز را هم خود بیمار می‌شنود و هم دیگران قادر به شنیدن این صدا هستند، این عارضه بسیار شایع است و می‌تواند علامت بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها باشد.

او ادامه داد: تعداد کمی سلول‌های عصبی در درون سیستم شنوایی قرار دارند (این سلولها تکثیر ندارند و در صورت آسیب و از بین رفتن جایگزین و ترمیم ندارند) وظیفه این سلولها تبدیل حرکات مکانیکی به انرژی الکتریکی است و متناسب با تعداد این سلولها پتانسیل الکتریکی خاصی در گوش وجود دارد (که پیامهای بی‌صدایی برای مغز محسوب می‌شود).

خواجوی در ادامه گفت: آسیب‌هایی که به سیستم شنوایی می‌رسد مانند وقتی که تعداد این سلولها بر اثر آسیب، کاسته شود میزان مشخص پتانسیل الکتریکی (بی‌صدایی) بهم ریخته و در نتیجه (پیام بی‌صدایی) به صدای وز وز تبدیل می‌شود.

این متخصص در رابطه با عوامل و عوارضی که می‌توانند باعث وز وز گوش بشوند گفت: قرار گرفتن در معرض صدای بسیار شدید (صداهای انفجاری و...)، برخی داروها، سن بالا، تنگ شدن رگ‌های مرتبط با سیستم شنوایی، بدخوابی، عصبانیت، افسردگی، سینوزیت، شدت ضربان قلب و... از جمله عوامل بیماری‌هایی هستند که با این علامت (وز وز گوش) همراه هستند.

اودر بخش پایانی گفت: برخی تومورهای سرطانی نیز با این علامت همراه هستند و از این رو به افراد توصیه می‌شود مسئله وز وز گوش را سرسری نگیرند و حتما با مراجعه با متخصص و کشف علت آن برای پیشگیری و درمان بیماری خود اقدام کنند.

20103

کد خبر: 620110

وب گردی

وب گردی