علی رهبری: اگر قراردادم را امضا کنم یعنی مسائل حل شده است

رهبری درباره احتمال دخالت برخی افراد در شوراهای ارکستر سمفونیک گفت: فکر نمی‌کنم دیگر دخالتی صورت بگیرد به علاوه اینکه شورای نظارتی از مسئولان رده بالا یا آهنگسازان مشهور تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، علی رهبری، مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران درباره‌ی جلسات این روزهایش توضیح داد: این روزها درگیر جلساتی هستیم که صرفا به مسئله حقوق و قرارداد سالانه‌ی نوازندگان مربوط می‌شود. نوازندگان یک ارکستر باید مانند یک کارمند حقوق بگیرند و اگر تعطیلی بود یا زمانی تمرینات کمتر بود؛ نباید دستمزد آن‌ها کاهش یابد.

او ادامه داد: آخرین تجربه مدیریت هنری‌ام در مالاگای اسپانیا بود. آنجا ارکستر توسط شهرداری حمایت و بوجه‌اش تامین می‌شد. در ایران این مسئولیت برعهده بنیاد رودکی است اما مسئله اینجاست که در طول سال‌ها فعالیتم هیچگاه نهادی که از ارکستر حمایت مالی می‌کرد در مسائل هنری دخالت نمی‌کرد. ما هم باید به نقطه‌ای برسیم که ارکستر مستقل شود.

وی افزود: متاسفانه تاکنون شرایط به این‌صورت پیش نرفته و ما حتی یک منشی یا یک مسئول مالی مستقل نداریم. اما تمامی این مسائل تا دوشنبه (16 فروردین) مشخص می‌شود و اگر من تا این تاریخ قراردادم را به عنوان مدیر هنری امضا کنم؛ یعنی مسائل حل شده‌اند.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران درباره تکذیب خبر بازگشتش به ارکستر سمفونیک تهران توسط روابط عمومی معاونت هنری توضیح داد: من درباره این مسئله با شخص آقای مرادخانی صحبت کردم و هنوز با ارکستر قراردادی نبستم. از سوی دیگر قرار است ارکستر مانند هر ارکستر حرفه‌ای در دنیا یک شورای مشورتی و یک شورای نظارتی داشته باشد. اما ایشان در مصاحبه‌شان نتوانستند منظورشان را درست بیان کنند. ارکستر سمفونیک تهران به هیچ وجه شورایی هدایت نمی‌شود اگر قرار اینگونه باید من یک ساعت هم کار نمی‌کنم.

رهبری درباره شورای نظارتی و مشورتی ارکستر بیان کرد: شورای مشورتی ارکستر شامل نوازندگان ارکستر می‌شود و شورای نظارتی نیز افرادی هستند که صرفا نباید موزیسین باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که پیشتر در کار ارکستر دخالت می‌کردند؛ در این شوراها خواهند بود؛ گفت: فکر نمی‌کنم دیگر دخالتی صورت بگیرد به علاوه اینکه شورای نظارتی از مسئولان رده بالا یا آهنگسازان مشهور تشکیل می‌شود.

وی در پایان درباره خبری که برای کنسرت چکناواریان با ارکستر سمفونیک منتشر شده بود؛ گفت: متاسفانه درباره این کنسرت هیچکس به من توضیح نداد. حتی من وقتی با آقای جمالی هم صحبت کردم پاسخی نگرفتم و معلوم نیست ماجرای این کنسرت چیست. اما می‌دانم که اگر قرارداد من امضا شود؛ برنامه اجراهای ارکستر همان برنامه مهر تا مهر خواهد بود و تنها تغییر جایگزین شدن ضبط آثار آهنگسازان ایرانی به جای اپراهاست.

503

کد خبر: 620148

وب گردی

وب گردی