44 درصد تصادفات در نوروز واژگونی  خودروهاست

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در طرح نوروزی امسال 44 درصد تصادفات در کشور به واژگونی خودروها اختصاص دارد که این امر در گیلان کمتر بوده است.

به گزارش ایسکانیوز و به گزارش ایسنا سردار تقی مهری امروز در حاشیه بازدید از آزاد راه قزوین – رشت در جمع خبرنگاران، گفت: مسافران محترم بازگشت به منازل خود را به ساعات پایانی تعطیلات نوروزی موکول نکنند، زیرا سبب افزایش حجم ترافیک می‌شود و جاده‌های ما ظرفیت پذیرش این حجم سفر را ندارد.

او با بیان اینکه در برخی نقاط کشور بارندگی باعث افزایش حجم ترافیک شده است، افزود: در جاده چالوس به هراز و همچنین محور رشت به قزوین ترافیک نیمه سنگین و روان است، در سایر محورهای مواصلاتی کشور نیز شاهد افزایش حجم تردد و ترافیک روان هستیم.

سردار مهری با اشاره به پرترددترین استان‌ها، گفت: روز گذشته بیشترین ترافیک را در استان‌های البرز، قزوین، گیلان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ادامه داد: شماره تماس 88255555 مرکز کنترل ترافیک راهور در خدمت مردم است و مسافران محترم قبل از سفر می‌توانند با تماس به شماره مذکور از وضعیت جاده‌ها اطلاع پیدا کنند.

او تاکید کرد: در روز طبیعت توصیه می‌کنیم مردم عزیز از روستاها و تفرجگاه‌های منطقه خود بهره‌مند شوند تا شاهد ترافیک و حوادث جاده‌ای نباشیم.

سردار مهری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عامل‌ تصادفات، واژگونی خودرو بوده است، گفت: در طرح نوروزی امسال 44 درصد تصادفات در کشور به واژگونی خودروها اختصاص دارد که این امر در گیلان کمتر بوده است. رانندگان محترم پس از هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه استحراحت کنند تا شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

او گفت: در طرح نوروزی امسال 344 فوتی براثر تصادفات جاده‌ای در کشور داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سالی که گذشت شاهد کاهش تصادفات بوده‌ایم این در حالیست که بیش از یک میلیون و 400 هزار خودرو به چرخه ترافیک اضافه شده است و همچنین بیش از یک و نیم میلیون نفر گواهینامه جدید اخذ کرده‌اند.

سردار مهری گفت: رانندگان محترم در رسیدن به مقصد با شتاب و عجله رانندگی نکنند؛ چراکه شتاب و عجله، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم از مهم‌ترین عوامل تصادفات است.

105105

کد خبر: 620199

وب گردی

وب گردی