600 آتش‌نشان در 250 نقطه تهران  در روز طبیعت مستقر می شوند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از استقرار نیروهای آتش‌نشانی در 250 نقطه پایتخت با 600 آتش‌نشان همزمان با روز طبیعت خبر داد و گفت: از هموطنان تقاضا داریم که از حضور در لبه و کناره بزرگراه‌ها، رودخانه‌ها و دره‌ها جدا خودداری کنند و در جنگل‌ها و پارک‌های مورد تایید که شهرداری امکاناتی را در نظر گرفته، نیروهای امدادی در آنجا مستقر هستند و شناخته شده‌اند، حضور یابند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا جلال ملکی درباره نحوه استقرار نیروهای آتش‌نشانی در روز طبیعت، گفت: نیروهای ما فردا همزمان با روز طبیعت که هموطنان به نقاط مختلف شهر و خارج از شهر می‌روند، مانند سال‌های گذشته تامین ایمنی مردم را در نقاط مختلف بر عهده دارند.

او افزود: در همین راستا 121 ایستگاه آتش‌نشانی مانند همیشه در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. همچنین در 250 نقطه از بوستان‌ها و پارک‌های درون شهری و جنگل‌ها و پارک‌های حاشیه شهر که جزو حریم شهر محسوب می‌شوند، با انواع خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت با 600 آتش‌نشان از ابتدای روز تا زمان عادی شدن رفت‌وآمدها در معابر حضور دارند و وضعیت ایمنی محدوده تحت پوشش خود را کنترل می‌کنند.

ملکی با بیان اینکه در عین حال تمام مدیران ارشد عملیات با خودروهای عملیاتی به صورت سیار مشغول گشت‌زنی هستند، گفت: این واحدهای سیار ضمن سرکشی به وضعیت نیروهای مستقر، وضعیت ایمنی نقاط مختلف را نیز رصد می‌کنند.

وی خطاب به مردم گفت: از هموطنان تقاضا داریم که از حضور در لبه و کناره بزرگراه‌ها، رودخانه‌ها و دره‌ها جدا خودداری کنند و در جنگل‌ها و پارک‌های مورد تایید که شهرداری امکاناتی را در نظر گرفته، نیروهای امدادی در آنجا مستقر هستند و شناخته شده‌اند، حضور یابند. همچنین درخواست می‌کنیم که مردم خودروهای خود را به صورت منظم پارک کنند؛ چرا که نامنظم بودن پارک خودروها، تردد ماشین‌های آتش‌نشانی را دشوار می‌کند.

ملکی تاکید کرد که مردم در صورت بروز حادثه، ضمن حفظ خونسردی از محل حادثه فاصله گرفته و با شماره 125 تماس بگیرند یا به اکیپ‌های مستقر آتش‌نشانی خبر دهند.

105105

کد خبر: 620204

وب گردی

وب گردی