جشنواره ای آمریکایی میزبان فیلم های کوتاه ایرانی

هجدهمین دوره برپایی جشنواره فیلم ساراسوتا در فلوریدای آمریکا که از اول تا دهم آوریل برگزار می‌شود، میزبان چند فیلم ایرانی نیز هست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت جشنواره ساراسوتا، این جشنواره در طول ۱۰ روز برگزاری‌اش بیش از ۲۵۰ فیلم را با حضور حداقل ۱۰۰ فیلمساز از گوشه و کنار جهان به نمایش در‌می‌آورد.

امسال چند فیلم ایرانی در این جشنواره به نمایش درمی‌آید. در بخش مستند رقابتی «سونیتا» ساخته رخساره قائم مقامی محصول مشترک آلمان، ایران و سوییس در ۹۱ دقیقه درباره زندگی یک مهاجر افغانستانی در ایران در تاریخ ۸ و ۱۰ آوریل در دو نوبت در جشنواره نمایش داده می شود.

«برگ‌های پاییز» ساخته سامان حسینی پور فیلم کوتاه ۴ دقیقه‌ای است که در بخش کودکان بالای هشت سال نمایش داده می‌شود. این فیلم درباره دختر بچه‌ای است که در راه مدرسه تجربیاتش از زیبایی طبیعت را درک می‌کند.

«تاریکی به تاریکی» دیگر فیلم ایرانی این فستیوال در بخش مستند کوتاه «پیش از فیلم داستانی بلند» است. این فیلم را امید خالد کارگردانی کرده و محصول مشترک ایران و بریتانیا در ۶ دقیقه است. داستان درباره دختر ۱۴ ساله‌ای است که روز ازدواجش پنهان می شود.

در همین بخش فیلم «سرمه» ساخته آزاده قچاق در ۱۰ دقیقه دیگر فیلمی است که به نمایش درمی‌آید. فیلم «سرمه» داستان زن و شوهر جوانی است که سال ۱۳۵۷ و در زمان وقوع انقلاب در حال آماده شدن برای رفتن به مراسم عروسی هستند ولی زن هنگام خروج از خانه با غریبه‌ای مواجه می‌شود.

معصومه قاسمی پور، پوریا رحیمی سام و حسن ولی خانی از بازیگران فیلم کوتاه «سرمه» هستند و مرتضی قیدی فیلمبرداری، بنیامین قچاق تدوین، شاهین پور داداشی صدابرداری، سامان شهامت صداگذاری و سید جلال موسوی طراحی گریم فیلم کوتاه «سرمه» را به عهده داشته اند.

پخش بین المللى «سرمه» به عهده مرجان علیزاده است.

«دستیار شخصی» ساخته نائومی دیسپرس از ایران در ۱۳ دقیقه نیز درباره یک برنامه‌‌ریز است که زندگی‌اش دچار تغییری ناگهانی می‌شود.

در حالی که امسال سوفیا لورن مهمان افتخاری جشنواره فیلم این شهر است، «مردم دیگر» فیلم افتتاحیه این جشنواره ساخته کریس کلی، یک فیلم کمدی با بازی میلی شنون و بردلی ویتفورد است. «عضو کنگره» ساخته جراد مارتین و رابرت مرازک با بازی تیریت ویلیامز و رایان مریمان نیز فیلم اختتامیه جشنواره است.

«انتظار» ساخته پیرو مسینا با بازی ژولیت بینوش، «عشق و دوستی» با اقتباس از رمان ناتمام جین آستین به نام «لیدی سوزان» به کارگردانی ویت استیلمن با بازی کیت بکینسل و کلویی سویگنی و «جستجو کننده» ساخته جف دی.جانسون با بازی جاش رادنر و آماندا دی از فیلم‌هایی است که در بخش «اسپات‌لایت» جشنواره به نمایش در‌می‌آید.

جشنواره فیلم ساراسوتا در ساراسوتای فلوریدا برگزار می‌شود. هدف این جشنواره تجلیل از هنر فیلمسازی و مشارکت فیلمسازان در سطح بین‌المللی است که موضوع‌های اقتصادی، آموزشی، و منافع فرهنگی را مورد توجه قرار می‌دهد.

503

کد خبر: 620268

وب گردی

وب گردی