راه‌اندازی بیمارستان 96 تخت‌خوابی واحد اردبیل در سال 95/ جذب دانشجوی خارجی در رشته‌های پزشکی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از راه‌اندازی بیمارستان 96 تخت‌خوابی امام رضا (ع) واحد اردبیل با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به‌منظور خدمت‌دهی بهتر به مردم اردبیل در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، علی شامل، در تشریح برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: ساخت یادمان شهدای گمنام در واحدهای خلخال و پارس‌آباد، راه‌اندازی خانه فرهنگ در واحدهای اردبیل و مرکز سرعین، احداث حسینیه قائم (عج) در مرکز سرعین، احداث موزه تاریخ دانشگاه در واحد اردبیل، راه‌اندازی خانه مفاخر شهرستان‌ها و رونمایی از کتاب‌های فرهنگی با محور ولایت و شهادت از جمله برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در قالب طرح‌های ماندگار فرهنگی در سال 95 است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در حوزه طرح‌های عمرانی و استفاده از ظرفیت خیران استان نیز زمین به ارزش 4 میلیارد تومان به دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سرعین اهدا شد و قرار است در این زمین که 1500 مترمربع مساحت دارد، سالن ورزشی مرکز سرعین احداث شود.

به گفته شامل، ساختمان اداری و آموزشی واحد اردبیل به متراژ 6500 متر مربع سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی درباره برنامه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، عنوان کرد: ایجاد رشته‌های تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، گسترش تحصیلات تکمیلی و برطرف کردن کمبود اعضای هیات علمی که از تاکیدهای دکتر میرزاده است در اولویت برنامه‌های آموزشی این دانشگاه قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: جذب بیش از 150 عضو هیات علمی جدید، ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی و جذب دانشجویان خارجی برای رشته‌های پزشکی از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این دانشگاه است.

این مسئول دانشگاهی راه‌اندازی بیمارستان 96 تخت‌خوابی امام رضا (ع) واحد اردبیل با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را از دیگر برنامه‌های عمرانی و آموزشی عنوان کرد و گفت: «بهبود کیفیت آموزشی و خدمت‌رسانی به دانشجویان نیز سرلوحه این دانشگاه قرار دارد.

شامل درباره فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در سال 95 گفت: احداث شهرک فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در زمینی به مساحت 35 هکتار و با بودجه 10 میلیارد تومانی و اخذ مجوز برای مرکز رشد و فناوری و مراکز تحقیقات از مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه پژوهشی است که سال 95 اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه دو مرکز رشد جدید سال 95 در استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد، گفت: تجاری‌سازی برخی از محصولات تولید دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل همچون سانتریفیوژ تلسکوپی و تولید انبو داروهای گیاهی، پماد دوقلوی روماتوئید، تولید سلول‌های بنیادی، ایجاد بانک تخمک، تولید دسر گیاهان دارویی، چیلرهای تراکمی، لامپ‌های کم‌مصرف با قابلیت ذخیره بالا و تولید قطعات صنعتی بر اساس قرارداد با ماشین‌سازی تبریز نیز در دستور دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: توسعه روابط با با دانشگاه‌های کشورهای همسایه به‌ویژه ترکیه، آذربایجان و کشورهای آسیای میانه نیز برای تبادل استاد و دانشجو در این دانشگاه پیگیری می‌شود.

20101

کد خبر: 620397

وب گردی

وب گردی