فواید مختلف گیاه دارچین که شاید در مورد آن نمی‌دانید

دارچین فواید مختلفی دارد که از مهمترین آن می‌توان به اثر بخشی آن به عنوان یک داروی آنتی بیوتیک اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس نصر متخصص طب سنتی گفت: مصرف برخی داروهای شیمیایی اثرات سوئی را برای فرد به دنبال خواهد داشت به همین دلیل توصیه می‌شود در درمان برخی بیماری‌ها از طب سنتی استفاده شود که عارضه بسیار کمی را دارد.

او ادامه داد: برای مثال تجویز داروی پنی سیلین برای بهبود گلودرد عوارض بسیاری را دارد و مصرف معجون آبلیمو عسل و دارچین می‌تواند نقش موثری در بهبود مشکلات گلو درد داشته باشد. علاوه بر آن برخی پنی سیلین‌ها با بدن سازگاری نداشته و مشاهده شده است که در برخی موارد منجر به مرگ مصرف کنندگان شده است.

او به فواید بسیار دارچین اشاره کرد و گفت: دارچین علاوه بر اثر مثبت در زمینه از بین بردن تب می‌تواند به عنوان یک چرک خشک کن قوی برای بدن استفاده شود.

او گفت: دارچین دارای طبع گرم و خشک است و برای افرادی که دارای طبع سرد هستند و دچار بیماری‌های بلغمی مزاج می شوند، بسیار مفید است.

این محقق طب سنتی به سایر فواید دارچین اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد ذکر شده دارچین نتایج مفید و قابل توجیهی در درمان چاقی، مشکلات گوارشی، ریزش مو و بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد داشت.

20103

کد خبر: 620432

وب گردی

وب گردی